El Port de Barcelona inicia la licitació per a la construcció de tres molls i la nova terminal de ferris al Moll Adossat
El futur equipament comptarà amb quatre punts d’amarratge amb les respectives rampes de càrrega i descàrrega
El consell d’administració del Port de Barcelona ha aprovat aquest dimecres iniciar els tràmits per a la licitació per uns 61 milions de la construcció dels molls que acolliran la nova terminal de ferris del Moll Adossat. El projecte inclou tres molls, un d’annex al canal principal amb 12 metres de calat i dos més amb 8,5 metres de calat. El primer serà oblic respecte al dic i el segon paral·lel, alineat amb el moll del servei marítim de la Guàrdia Civil. La futura terminal comptarà amb quatre punts d’amarratge i les respectives rampes per a la càrrega i descàrrega de vehicles i disposarà dels últims 58 metres del moll ja construït a l’extrem sud de la darrera fase d’ampliació del moll Adossat.
A banda del mur i la fonamentació dels molls, els projecte contempla una superestructura i l’equipament portuari, com els bol·lards i les defenses: el rebliment i la consolidació del material per generar les explanades on s’ubicarà la terminal. Així mateix, la superestructura donarà continuïtat a aquest nou moll amb el ja existents i al vial d’accés.
La licitació haurà de rebre el vistiplau del Consell de Ministres i preveu un pressupost de 60,8 milions d’euros i un termini d’execució de les obres de quatre anys i tres mesos.
Els nous molls acolliran la tercera terminal permanent del Port de Barcelona dedicada a vaixells Ro-ro Pax, és adir, els que disposen d’una rampa per carregar i descarregar vehicles, ja siguin camions o cotxes. Fins fa un any i mig, aquesta terminal, operada actualment per Baleària, estava ubicada al moll Drassanes però a principis de 2023 va traslladar la seva activitat de forma provisional al moll Adossat, concretament als espais propers a l’antiga terminal Port Nou.
Amb els tres nous molls, es donarà al moll Adossat la seva configuració definitiva segons els espais disponibles actualment. En total, acollirà set terminals de creuers i una terminal de ferris, sent així un moll dedicat principalment al tràfic de passatgers.