Infraestructures
La tuneladora de l’L9 arriba finalment a Mandri
La tuneladora de la línia L9 del metro ha arribat finalment a Mandri. Poc abans de les vuit del vespre d’aquest dilluns, la tuneladora ha començat a esmicolar l’últim tram de terra fins a sortir a la futura estació del tram central de la línia, situada a la Bonanova, al districte de Sarrià-Sant Gervasi.
La perforació es va aturar a finals de febrer pel desgast de la màquina a menys de 500 metres de Mandri i es va reprendre el 13 de maig un cop enllestits els treballs de reparació i manteniment de la roda de tall. A Mandri, la tuneladora es revisarà novament i es planificaran les tasques necessàries per continuar fins a l’estació de Lesseps, amb un nou tram d’1,6 quilòmetres de túnel.
Pel que fa a l’estació de Mandri, s’està treballant en el vestíbul i la sortida d’emergència mentre que el pou, de 73 metres de profunditat, ja està excavat. A Sarrià, s’ha perforat prop del 70% del pou i estan en marxa els treballs per a la col·locació de la llosa intermèdia entre Margall i Lesseps, que separarà un sentit de l’altre en la circulació de trens.
D’altra banda, el març passat es van adjudicar, en dos contractes diferents, les obres de les estructures interiors de Guinardó i Maragall. Els treballs tenien previst iniciar-se al voltant d’aquest estiu.
A més, es troba en procés de licitació l’obra de la cobertura del macropou per a la configuració definitiva de les vies de la línia 9 i 4; l’obra de connexió del pou de Sanllehy amb el túnel i els projectes d’arquitectura de les estacions de Guinardó i Maragall. Més endavant, es reprendran els treballs d’execució de l’obra civil de l’estació de Manuel Girona, mentre que a Campus Nord es tornarà a treballar en un apart de l’obra civil i la resta es licitarà juntament amb Manuel Girona.