GIRONA
La Policia Municipal destina tres agents més a tasques de carrer gràcies a un nou dispositiu mòbil
La Policia Municipal de Girona reforçarà les tasques de prevenció i patrullatge amb tres agents més al carrer gràcies a la introducció d’una millora tecnològica. A partir d’ara, el personal del cos policial disposarà d’un dispositiu mòbil amb impressora individual que permetrà imprimir les multes a l’instant i traslladar automàticament les dades al sistema informàtic sancionador cada nit.
Aquest programari propi, dissenyat i implantat per l’Ajuntament de Girona a través del Servei de Sistemes i Tecnologies de la Informació, permet agilitzar la feina dels agents policials i millorar en eficiència. Fins ara, les sancions s’interposaven a mà i en paper. A més, la informació de cada acta s’havia de comprovar una per una i d’entrar al sistema de forma manual, fet que suposava destinar temps dels agents policials a feines de caire administratiu. Cal tenir en compte que la Policia Municipal interposa unes 35.000 multes cada any.
“Des del govern ens hem marcat l’eficiència dels serveis municipals com un dels nostres objectius, i l’estem aconseguint. En aquest cas, estem traient el màxim de suc dels recursos públics, ja que amb el mateix personal podem tenir la Policia Municipal més hores al carrer, una policia de proximitat que tindrem present als barris”, explicat la regidora de Convivència i Seguretat de l’Ajuntament de Girona, Sílvia Aliu.
Aliu també destaca el recent compromís pactat amb el cos policial: “Haver tancat l’acord amb la Policia Municipal és un abans i un després en la gestió del servei. Ens permet treballar conjuntament i de forma cohesionada per actuar en els fronts necessaris, oferir proximitat en el dia a dia i vetllar per la prevenció i per la convivència i seguretat a la ciutat”.
Gràcies al nou programari, la Policia pot reorganitzar el servei i els torns ordinaris i destinar més personal a fer tasques de policia de proximitat. El fet que es tracti d’un programa propi, facilita l’abocament de la informació al sistema de gestió d’expedients de l’Ajuntament, entre altres aspectes. També suposa un estalvi econòmic important, ja que no cal adquirir llicències d’un programa extern.
A hores d’ara, tots els i les agents municipals han rebut formació sobre els nous aparells i estan a punt per començar-los a utilitzar a partir d’aquesta mateixa setmana.
Des del Servei de Sistemes i Tecnologies de la Informació del consistori també s’està treballant en coordinació amb la Policia Municipal per tal que els agents puguin cobrar la multa al moment en casos específics, com ara davant d’estrangers no residents al país. A banda, tots dos serveis continuen buscant la manera d’optimitzar els processos operatius i administratius de la Policia Municipal amb l’objectiu d’incrementar l’efectivitat del treball policial.