Urbanisme

Urbanisme

Caos, sorpresa i poca informació en l’estrena dels canvis de mobilitat a Sants

Usuaris i taxistes de l’estació de Sants de Barcelona lamenten la manca d’informació i el “caos” de mobilitat el primer dia de la implantació dels canvis de circulació al voltant de la infraestructura a causa de les obres perquè ADIF pugui abordar la primera fase de la remodelació de l’estació, que inclouran l’ampliació del vestíbul i la rehabilitació de la plaça dels Països Catalans.

“Estem acostumats a entrar per un cantó i m’he hagut de saltar un semàfor perquè no podia girar venint des de Numància”, reconeix el Jordi, aparcat momentàniament aquest dilluns al matí davant de la porta de l’estació a la plaça dels Països Catalans. “Sabia que era el primer dia, per la premsa. He vingut amb més temps, per si de cas”, hi afegia.

Un altre usuari, en Miguel, estava sorprès per tots els canvis: “Abans s’entrava per una altra banda, ha estat una sorpresa. He vingut a deixar la nena, que se’n va a Madrid i de Madrid a Burgos. De les obres no en sabia res. No sabia per on havia d’entrar, penso que això és pels taxis, però no ho sé segur.” Es tracta d’un vial provisional que ha canviat de sentit però que té els dies comptats: a mesura que avancin les obres d’ADIF i se situï la nova zona d’encotxament i desencotxament a la façana mar de l’estació, s’eliminarà el trànsit rodat entre l’estació i la plaça dels Països Catalans. Serà en aquest moment quan desapareixerà del tot la circulació dels vehicles privats del vial de la banda muntanya en sentit Llobregat, a excepció dels autobusos que donin servei a l’estació.

Una mica més indignats estan els taxistes que esperen a la parada de Països Catalans a tocar de l’Espanya Industrial. “Això és caòtic. El problema és que des d’aquesta parada, si has d’anar al carrer Urgell o agafar Tarragona, abans podies tirar recte, però ara han posat una tanca, ens fan girar a l’esquerra i donar tota la volta a l’estació obligatòriament. Ja no es pot anar recte”, explica en Vicenç des de dins del taxi.

Es va assabentar dels canvis pels cartells que hi ha penjats des de diumenge a prop de la parada. “Ja veurem quan hi hagi més feina, quan comencin fires i congressos, ara no hi ha gaire gent, però quan siguin els mesos de més feina això serà horrorós”, augurava.

“No sabia res dels canvis, ens haurem d’adaptar, és el que hi ha”, es resignava un altre taxista.

En concret, l’Ajuntament de Barcelona ha adaptat una part del vial de vianants del costat mar de l’estació, des del carrer del Vallespir fins al carrer de Tarragona, per convertir-lo en un vial de trànsit rodat de doble sentit de circulació, amb un carril bus per sentit. Al tram del passeig de Sant Antoni situat entre la plaça de Joan Peiró i Comtes de Bell-lloc s’ha demolit la vorera i s’han fet obres per construir un nou tram de vial que connecta amb l’espai anteriorment ocupat pels vianants a la banda mar de l’estació. Entre Comtes de Bell-Lloc i el carrer de Tarragona s’han fet tasques per adequar l’espai com a vial de circulació. I s’han realitzat diverses intervencions a la zona de confluència dels carrer de Numància, Tarragona, l’avinguda de Roma i Provença per rectificar el traçat de circulació i redirigir la mobilitat cap a la seva nova configuració.

D’aquesta manera, tot el trànsit procedent dels carrer de Numància, l’avinguda de Josep Tarradellas i l’avinguda de Roma en sentit Llobregat ha quedat redirigit cap al nou vial mar que s’ha habilitat, concentrant tota la mobilitat rodada d’aquest àmbit.

El trànsit procedent del passeig de Sant Antoni i el carrer de Vallespir, en sentit Besòs, també utilitza aquesta nova calçada. La circulació hi discorre en els dos sentits amb un carril de circulació i un carril bus per banda. Finalment, els vehicles procedents del carrer de Numància i de l’avinguda de Josep Tarradellas que agafin el carrer de Viriat en sentit Llobregat estaran obligats a girar cap al carrer de Dolors Batlle i Sunyer.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia