SANT FELIU DE GUÍXOLS
Abonaments per optimitzar l’ús del pàrquing de Ponent guixolenc
L’Ajuntament de Sant Feliu ha obert un termini de sol·licituds perquè veïns i treballadors assalariats o autònoms puguin obtenir abonaments d’un terç de les places d’aparcament de l’estació d’autobusos. Serà fins al 15 de setembre, presencialment al consistori o a través del web municipal , i reserven 45 places per a veïns –60 euros mensuals–, 25 per a professionals que acreditin el lloc de treball al municipi –40 euros mensuals amb un màxim de 10 hores al dia de dilluns a diumenge– i 10 més per a segons residents –que pagarien 80 euros mensuals d’octubre a maig i 130 entre juny i setembre.
El govern local guixolenc (TSF i el PSC) va apostar per generar les noves bosses d’aparcament en dos pols als extrems del front marítim, i la gran inversió va ser l’aparcament modular en alçada de Ponent, que va entrar en servei l’estiu del 2022. Tot plegat ha anat paral·lel a la nova gestió dels aparcaments tarifats, municipalitzada i encarregada a l’empresa Mifas, que s’ocupa del cobrament i l’explotació, però amb l’opció que la majoria del ple pugui anar modificant les tarifes sobre la marxa, amb l’únic requisit de complir els terminis d’informació pública a través del tauler d’anuncis municipal i les publicacions oficials.
És el que ja va passar amb l’habilitació de la nova zona verda a l’esplanada de la Corxera, rere el teatre municipal, que manté tarifa convencional de zona blava per a no residents i treballadors no acreditats –1,80 euros/hora– i de mig euro diari per als col·lectius de veïns i professionals locals.
Escenaris a analitzar
A l’oposició, els grups de Junts i Mes continuen apostant per un aparcament més cèntric, veient que en moltes franges del dia el pàrquing de Ponent ha estat infrautilitzat. Però des del govern local, el regidor portaveu, Josep Saballs, esgrimeix les estadístiques que en les dues primeres temporades d’estiu la utilització havia estat elevada i també en el darrer registre d’aquest juliol, “al voltant del 90%”, en unes xifres que s’eleven els diumenges, dia de mercat. I enguany amb l’incentiu afegit de les dues hores gratuïtes per als residents.
Saballs defensa que ja tenien demanda prèvia d’interessats a tenir una plaça d’abonament, ja que l’opció a l’aparcament subterrani de la plaça del Mercat / 1 d’Octubre està esgotada. Però han decidit reordenar-ho perquè els interessats manifestin l’interès i, en cas que s’excedeixi la demanda, sortejar les places. El resultat del procés també servirà per definir prioritats al voltant de l’esplanada de la carretera de Tossa, on s’hauria d’aixecar la segona fase de l’aparcament modular, i fins i tot de la zona d’estacionament regulat per a autocaravanes. I també per a la diagnosi de la demanda a la zona verda de la Corxera, on haurien de captar part dels usuaris abonats que alliberarien espai de rotació.