SANT FELIU DE GUÍXOLS
La cobertura a la riera de Sant Amanç avança a Sant Feliu
Les obres de la segona fase de la cobertura de la riera de Sant Amanç han arribat a l’equador després del seu inici, al mes de maig. El regidor d’Urbanisme i Obres, Josep Saballs, explica que “avancen segons el calendari previst, i sense cap problema sobrevingut ni amb els proveïments de materials i peces”. Els treballs aquesta setmana quedaran en pausa, perquè els treballadors facin uns dies de vacances, i es reprendran a partir del 26 d’agost, a càrrec de la mateixa empresa adjudicatària, Aglomerats Girona.
Després de gairebé tres mesos de feina, ja s’ha endegat bona part del tram i aquest agost es van iniciar les tasques de col·locació dels calaixos de formigó prefabricat, un per un, que sustentaran el nou tram del perllongament del carrer de Martí Casals, l’eix de vianants que naixia al giratori de la plaça del Monestir i que des de l’any passat ja arriba fins a la confluència amb el carrer Mercè. El tram actual abasta fins més enllà de la cruïlla amb el carrer Concepció –on ara resta pendent la construcció d’un nou pont que sustenti el vial– i l’entroncament amb la riera de les Comes, a mig camí de la següent cruïlla que el projecte preveu salvar amb el carrer d’Antoni Capmany.
Saballs explica que han afrontat aquesta segona fase de transició, amb un preu d’adjudicació de 554.452 euros amb IVA, per avançar en el projecte i perquè “encara no hi ha tramitació urbanística associada” que farà més feixuc l’avenç de la tercera fase –més enllà d’Antoni Capmany i cap als carrers Llibertat i Francesc Jofre– i la quarta i última, més fins al carrer Santa Magdalena i l’accés a l’escola Gaziel. El projecte, a més de carrer pacificat i enjardinat, posa èmfasi en l’obertura d’un camí escolar segur fins al centre educatiu
Fins al 2026
La complexitat urbanística dels dos trams finals i els costos, dins d’un projecte que en un primer moment ja s’havia pressupostat en conjunt per sobre dels 2,5 milions, tot i les subvencions de l’ACA o els fons europeus Next Generation, empenyen el govern local a ajornar-ne l’execució final més enllà de la fi prevista de la segona fase, al novembre. El tinent d’alcalde admet que podrien ajornar els treballs fins al 2026, com ja ha passat també amb la cobertura projectada de l’altre tram de riera al nucli de Sant Pol.
Pel que fa a la planificació, Saballs preveu que les afectacions viàries es mantindran fins al final de l’obra, en el cas del tall del carrer Concepció –de pas exclusiu per a residents i usuaris de guals des del mes de maig– i a l’aparcament de l’Horta d’en Palet –que ha servit en part com a base logística per a la maquinària i la descàrrega i emmagatzematge dels materials i peces de l’obra–. Amb vista al 2025, el regidor avança que les prioritats d’inversió se centraran en altres obres “també estratègiques” però amb menor complexitat, entre les quals esmenta l’adequació de la parcel·la d’equipaments que han d’adquirir a tocar del pavelló Carles Nadal, com a aparcament per al festival Porta Ferrada i seu d’un futur espai polivalent, i els aparcaments provisionals de les antigues Traschler i al carrer Huguet, per aprofitar uns terrenys on ja estan explorant fórmules per a la construcció d’habitatge protegit.