Infraestructures i serveis

SERVEIS

Campanya a Igualada per augmentar el percentatge de recollida selectiva

Igualada ha posat en marxa una campanya de conscienciació com a primer pas per incrementar la recollida selectiva a la ciutat alhora que avança cap al nou paradigma, promogut des d’Europa, que potencia no sols el reciclatge sinó també l’economia circular i el reaprofitament de matèries, segons informen des de l’Ajuntament.

La campanya va ser presentada ahir pel regidor de Sostenibilitat de l’Ajuntament, Jordi Marcè i per la regidora de Civisme, Patrícia Illa. Amb el lema Igualada Responsable l’actuació té l’objectiu de poder encabir-hi totes aquelles idees que rere el prefix “re” s’encabeixen en aquesta voluntat de fer una ciutat compromesa amb el reciclatge i que reutilitza, redissenya, repara...“Volem fer un pas més i que la campanya sigui un motor del canvi que proposa Europa en la conscienciació i en les actituds individuals”, va explicar la regidora. Marcè va voler posar de manifest que “el marc europeu cada vegada exigirà unes xifres més elevades de recollida selectiva i de reciclatge”. “Tenim els mitjans per aconseguir-ho, la tecnologia que aposta cap a una recollida amb la identificació del ciutadà i que permetrà una taxa justa que no encarirà el cost de la recollida a les persones que fan els deures dia a dia, un nou contracte d’escombraries que contemplarà aquest nou escenari”, va enumerar.

En aquest sentit, des del consistori es va recordar que actualment a Igualada la recollida selectiva “ha augmentat arribant al 45%, una xifra 10 punts per sobre de la mitjana de ciutats similars a la nostra del voltant de 40.000 habitants”. La campanya no se centrarà només en la recollida de deixalles sinó en tots els serveis que es posen a l’abast del ciutadà per tal que pugui separar les fraccions amb la implementació de la recollida tèxtil, que a Igualada ja s’està fent abans que sigui obligatori per llei; el servei de deixalleria, de recollida de la poda i de recollida de voluminosos; les agents cíviques, que realitzen campanyes informatives tant als comerços com als ciutadans; el banc articles reutilitzables, el banc de queviures i serveis com el reparatruck, didaltruck de la diputació de Barcelona que fomenten la reutilització de productes i tèxtils. En la mateixa línia Illa va puntualitzar que a nivell europeu s’ha rebut una primera subvenció dels fons Next Generation per començar a implementar contenidors tancats a la ciutat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.