La Iaeden presenta al·legacions a la variant de Vilafant i a la nova connexió N-II amb AP-7
La IAEDEN-Salvem l’Empordà presentarà al·legacions a dos projectes, el de la variant de Vilafant i el de la nova connexió N-II amb AP-7. “Seguim denunciant la innecessarietat de desdoblar una N-II en plena emergència climàtica i de seguir construint i ampliant carreteres en ple segle XXI i en una comarca cosida per aquest tipus d’infraestructures”, asseguren en un comunicat.
Afirmen que “passen els anys i, tant des del govern estatal com des de l’autonòmic, es segueidibuixant una comarca pensada en la lògica del “desarrollismo” del segle passat. Una N-II ampliada des d’Orriols a la Jonquera, que arriba 30 anys tard i que no té cap interès un cop aconseguida la gratuïtat de l’AP-7, l’allargament de la C-31 fins a l’estació de l’AVE de Vilafant, i recentment l’aprovació inicial per part de la Diputació de la variant de Vilafant (que l’anterior va ser tombada pel TSJC per la seva il·legalitat procedimental).”
En el cominicat, l’entitat conservacionista es pregunta “quantes carreteres necessitem per anar des del Pont del Príncep fins a Figueres Oest?”
Apunten que hi ha un allau de noves carreteres “innecessàries: “Des de l’Arengada fins a la connexió entre la N-260 i la C-26 (Variant de Borrassà) hi ha uns 8 km de carretera, i s’hi preveuen 2 carreteres més, en forma de variant, per arribar a aquesta zona, quan ja hi tenim la C-26”.
En el mateix sentit entenen que, amb el desdoblament de la N-II, “tindríem dos eixos Nord-Sud completament paral·lels que comptarien amb 5 carrils per direcció, és a dir, 10 carrils en total”. I es pregunten: “Quan entendrem que cal deixar de donar més espai al cotxe?”.