Infraestructures i serveis

INFRAESTRUCTURES

La represa del servei a l’L5 dilluns tanca un estiu d’obres al metro

Demà dilluns, 2 de setem­bre, a les 5 del matí s’ini­ciarà el ser­vei a la línia 5 de metro en la seva tota­li­tat i amb nor­ma­li­tat, després del tall que afec­tava el tram entre Cor­nellà Cen­tre i Coll­blanc. L’obra, rea­lit­zada per Metro i que ha reque­rit una inversió de 16 mili­ons d’euros, ha permès reduir les vibra­ci­ons en aquest tram, millo­rar l’acces­si­bi­li­tat i incre­men­tar la capa­ci­tat de trans­port de la línia, per on cir­cu­larà un tren més des de demà. Amb la reo­ber­tura demà del tram afec­tat de l’L5, que­da­ran nor­ma­lit­za­des totes les línies on s’han fet obres aquest estiu: L2, L4 i L10 Nord.

La pre­si­denta de Trans­ports Metro­po­li­tans de Bar­ce­lona (TMB), Laia Bonet ha vol­gut des­ta­car la impor­tant inversió rea­lit­zada per TMB en aquesta obra, “necessària per actu­a­lit­zar una infra­es­truc­tura de via que havia arri­bat al final de la seva vida útil”. Bonet ha expli­cat també que les “dife­rents actu­a­ci­ons exe­cu­ta­des a la zona de vies han permès reduir les vibra­ci­ons que pro­vo­ca­ven molèsties als veïns; el recres­cut d’anda­nes ha millo­rat l’acces­si­bi­li­tat a l’estació Cor­nellà Cen­tre; i la ins­tal·lació de la nova agu­lla tipus bre­te­lle per­met aug­men­tar el nom­bre de trens que cir­cu­len per aquesta línia”.

Entre els tre­balls que s’hi han fet des­taca la reno­vació inte­gral de 5 quilòmetres de via (de Cor­nellà Cen­tre a Coll­blanc) que havia arri­bat al final de la seva vida útil. Amb aquesta actu­ació s’ha millo­rat la fia­bi­li­tat de la línia, ha aug­men­tat el con­fort dels usu­a­ris durant el viatge i s’han reduït les vibra­ci­ons per l’ús de la infra­es­truc­tura en aquest tram. A més, a Cor­nellà Cen­tre s’ha ins­tal·lat una agu­lla del tipus bre­te­lle que millo­rarà la capa­ci­tat de la línia, ja que per­met reduir el temps d’atur quan hi hagi alguna incidència, i incre­menta la capa­ci­tat de trans­port de l’L5: de moment, ja cir­cu­larà un més a par­tir d’aquest mes de setem­bre. També s’ha apro­fi­tat per fer un recres­cut d’anda­nes a Cor­nellà Cen­tre per millo­rar l’acces­si­bi­li­tat de l’estació.

A les obres rea­lit­za­des a l’L5, entre Cor­nellà Cen­tre i Coll­blanc, s’han reno­vat 3,6 quilòmetres de via doble i s’han subs­tituït 6.500 metres cúbics de balast per for­migó. També s’han ins­tal·lat 14.400 metres line­als de car­ril d’acer, amb un total de 618 sol­da­du­res elèctri­ques i 243 alu­mi­notèrmi­ques, i que s’han sub­jec­tat amb 24.000 fixa­ci­ons anti­vi­bratòries sobre la pla­ta­forma de for­migó. Final­ment, s’ha modi­fi­cat part de la catenària i s’han reno­vat dos pous de ven­ti­lació de túnel.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.