INFRAESTRUCTURES
Avança l’estació de l’L9 I l’L10 a la plaça Maragall
Les obres de l’estructura interior de la futura estació de l’L9 i l’L10 de plaça de Maragall, a Barcelona, han començat aquesta setmana, en el marc dels treballs de finalització del tram central de la línia de metro. Amb un pressupost de 6,6 milions d’euros a càrrec del Departament de Territori, els treballs completaran l’obra civil de l’estació. Inclouen principalment l’execució de forjats, escales i l’estructura metàl·lica per als ascensors. Aquests treballs permetran finalitzar l’obra civil de l’estació, ubicada a la plaça Maragall, que ja té el pou excavat i la galeria de connexió amb el túnel. Aquestes tasques tenen un termini previst de tretze mesos. El pou, actualment tapat, té seixanta metres de profunditat.
Les primeres actuacions que es duran a terme consistiran en l’execució de pantalles acústiques i el desviament de serveis afectats, així com els primers treballs per a l’estructura interior. Tot plegat implica l’ocupació de la superfície de la plaça de Maragall.
Pel que fa a l’execució d’altres estacions del tram central, s’està treballant en el futur vestíbul i la sortida d’emergència de Mandri –el pou, de 75 metres de profunditat, ja està excavat– i en l’excavació del pou de Sarrià –més del 70% excavat–. A més, Territori començarà el mes que ve els treballs de l’obra civil de l’estació de Sanllehy.
En paral·lel, estan en marxa els treballs per a la col·locació de la llosa intermèdia del túnel, la que separarà un sentit de l’altre en la circulació dels trens, entre l’àmbit de plaça de Maragall i Lesseps. També s’actua en l’àmbit del Macropou de la Sagrera, per connectar el tram en servei actual de l’L9 i l’L10 amb el futur tram que entrarà en servei. La tuneladora del tram central va arribar a l’estació de Mandri el mes passat i en aquests moments s’hi fan les tasques de manteniment i posada a punt necessàries abans d’encarar el tram pendent fins a Lesseps.