L’edició més gran de la Sea Otter Europe “consolida” el festival a Girona
L’edició més gran de la Sea Otter Europe “consolida” el festival a Girona amb la previsió que hi passin 65.000 visitants, segons recull l’Acn després de parlar amb el director del festival, Albert Balcells. “Des del 2017 s’ha anat consolidant al calendari europeu del món del ciclisme i comença a ser una referència”, afirma Balcells. La previsió és que passin per la fira instal·lada a Fontajau prop de 65.000 visitants, entre aficionats i professionals, i fins a 6.000 atletes. El festival arriba a la ciutat la mateixa setmana que l’Ajuntament de Girona ha començat a multar els ciclistes que, per exemple, no baixen de la bici per circular pel Barri Vell.
Un dels trets destacats d'aquesta edició és també l'Euro Mobility Festival, que reforça la seva aposta per la mobilitat sostenible, promovent models de transport més eficients, continua explicant l'Acn. En aquest sentit, s'ha habilitat a Fontajau un aparcament vigilat i gratuït per tots aquells que s'hi desplacin en bicicleta, a més de programar diferents conferències al voltant d'aquest tòpic. "La mobilitat és un repte i, fins i tot, dins la Sea Otter tenim taules de debat sobre aquest tema", ha dit el director del festival, Albert Balcells. Aquesta vuitena edició ha arribat a Girona coincidint amb les primeres sancions que interposa l'Ajuntament als ciclistes que circulen en bicicleta pel Barri Vell. "Nosaltres donem suport als ciclistes, però volem que respectin qualsevol normativa", ha dit Balcells, que considera que "dins de les administracions hi ha gent que sap millor que nosaltres quines mesures cal aplicar per tenir ciutats més sostenibles". Des de l'organització han valorat també positivament que aquest esdeveniment "s'hagi anat consolidant de mica en mica" des de la seva primera edició del 2017. I hagi crescut més que mai superant els 500 expositors a la fira de Fontajau. Un d'aquests estands el porta des del principi del festival Shimano. El responsable de comunicació a l'Estat, David Vaquero, ha dit que "l'aposta del festival ha estat cada cop més ferma" i la marca ha anat creixent també en espai dins del recinte. Vaquero ha afirmat que el festival els permet "atendre els distribuïdors i el consumidor final".
A la fira també hi han assistit empreses més petites com és el cas de Beloo, que hi presenta l'aplicació 'Be Safe' per garantir la seguretat dels ciclistes a la carretera. El CEO d'operacions de l'aplicació, Joan Altes, ha explicat que l'aplicació és gratuïta i que aviat oferirà funcionalitats com notificar als vehicles de la presència de ciclistes a la via abans que els vegin a través de les aplicacions de mapes, així com indicar el punt on és cada ciclista d'un mateix grup o alertar autònomament al servei d'emergència si es detecta una caiguda.
Els professionals del sector també han tingut ocasió d’assistir a l’última jornada del Sea Otter Connect, que ha ofert ponències sobre turisme esportiu. En aquest espai de debat s’ha parlat sobre els plans de futur del cicloturisme a França, mentre que representants de Basquetour i Turisme Comunitat Valenciana han pres el relleu per aprofundir en la planificació i la gestió de destinacions. L’agenda del Sea Otter Connect d’avui també oferia xerrades sobre els esdeveniments tractats com a productes turístics per atraure nous segments de mercat, i també amb casos d’èxit i bones pràctiques de màrqueting i promoció del cicloturisme. Mentrestant, el Demobike ha tornat a oferir als visitants l’oportunitat de provar bicicletes i material en els circuits adaptats per aquesta finalitat. En paral·lel, l’auditori situat a l’espai d’Euro Mobility ha continuat amb el seu programa, amb la presentació d’algunes destinacions especialitzades en cicloturisme, com Costa Brava i Pirineu de Girona.