La Girocleta celebra 15 anys amb 4.679 persones usuàries i 34 estacions
Amb motiu de la celebració, s’ha dissenyat un nou logotip del servei i s’ha difós un vídeo per les xarxes socials
La Girocleta, el servei públic de lloguer de bicicletes de Girona, celebra avui quinze anys amb 4.679 usuaris i trenta-quatre estacions repartides per tota la ciutat. Durant aquests anys, l’ús del servei s’ha triplicat i el sistema s’ha millorat amb més parades i bicicletes. Amb motiu de la celebració, l’Ajuntament de Girona ha dissenyat un nou logotip i ha difós un vídeo per les xarxes socials recollint l’experiència de diferents usuaris. “En el seu moment, la Girocleta va ser una aposta atrevida que amb els anys s’ha demostrat que va ser tot un encert”, ha dit la regidora de Transició Ecològica i Transformació Urbana de l’Ajuntament de Girona, Cristina Andreu, i ha afegit: “Esperem que continuï creixent i que ben aviat pugui connectar-se també amb els municipis veïns”.
Durant aquests anys, l’ús de la Girocleta s’ha gairebé triplicat. Concretament, el 2010 es va arribar a un total de 130.853 usos anuals; una xifra que el 2023 se situava als 528.360 usos anuals. En data d’avui, aquest 2024 ja s’han fet 405.000 usos. Paral·lelament, el nombre d’estacions també ha crescut. El primer any, el 2009, hi havia nou estacions situades a la Biblioteca Antònia Adroher, a l’avinguda de Ramon Folch, a plaça de Catalunya, a l’Estació d’Autobusos, al pont del Dimoni, a Emili Grahit, a la plaça de Pere Calders, a la Biblioteca Ernest Lluch i a la plaça Miquel de Palol. Avui el servei ja compta amb un total de 34 parades repartides per tota la ciutat. Pel que fa al nombre de bicicletes Girocleta, es va començar amb un total de 160 i ara en circulen per la ciutat unes 400.
Cal destacar també que aquest 2024 s’ha incrementat el pressupost del servei per poder disposar de més personal i més furgonetes i millorar així el sistema de redistribució de les bicicletes per tal d’assegurar-ne l’eficiència. Per celebrar aquests quinze anys, l’Ajuntament ha modernitzat la identitat corporativa del servei amb un nou logotip. Es tracta d’un disseny que manté els colors originals, el groc, el verd i el vermell, amb un toc més modern i insereix la forma esquemàtica de la Girocleta dins el seu nom. A més, també s’ha difós un vídeo per xarxes socials recollint l’experiència de diferents usuaris.