Societat

El govern espera que la nova assignació de la T-Sud es faci millor que la primera vegada

La consellera de Justícia, Montserrat Tura, ha aplaudit la decisió de la ministra de Foment i d'AENA de revisar l'assignació de la Terminal Sud de l'Aeroport de Barcelona. Tal com ha recordat Tura, el primer repartiment dels espais de la T-Sud ja va comportar discrepàncies a causa de la inestabilitat en aquell moment del mercat de les línies aèries. És per aquest motiu que la consellera  ha instat el ministeri de Foment a revisar l'assignació de la nova terminal escoltant prèviament els agents i tenint coneixement de "quina és la realitat del moment actual del transport aeri".

La ministra de Foment, Magdalena Álvarez, va anunciar ahir des de Londres que s'estudia modificar l'espai assignat a les aerolínies a la T-Sud de l'aeroport del Prat de Barcelona.

El 2007, AENA va anunciar que Iberia, al capdavant de l'aliança Oneworld, i Spanair, com a líder de Star Alliance, operarien des de la T-Sud amb les seves associades, Vueling i 17 companyies amb vols intercontinentals des del Prat.

L'aliança Skyteam, amb Air Europa al capdavant, va ser la gran perjudicada en el repartiment de la nova terminal, malgrat ser la que més vols intercontinentals oferia en aquells moments.

Álvarez va justificar ahir la revisió de l'assignació de les aerolínies donats els canvis en les estratègies de les companyies aèries i les fusions. Spanair ha anunciat una retallada de la flota i Vueling i Clickair es troben en procés de fusió.

Per la seva banda, el secretari de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, ha afirmat que la Generalitat "vol les tres aliances (One World, Star Alliance i SkyTeam)" a l'aeroport del Prat, però considera que "Star Allinace ha de tenir un espai preponderant". "One World i Star Alliance són la nostra prioritat", ha destacat Nadal.

La principal discrepància entre els projectes encapçalats per Air Europa i Iberia a la T-Sud venen donats perquè Air Europa apostava apostava per fer del Prat un hub de connexions internacionals, mentre que Iberia hi volia situar la flota de Clickair, la seva companyia de baix cost.

 

 

 



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.