Infraestructures i serveis

L’Energètica comprarà un parc solar per 2,9 milions d’euros

L’empresa pública l’Energètica ha pre­se­lec­ci­o­nat dos parcs solars dels que es va pre­sen­tar al procés de com­pra per crida pública d’ins­tal·laci­ons de fins a 5 megawatts (MW) de potència que es va con­vo­car el mes de juliol. En total, sumen una potència de 6,34 MWp, i l’ope­ració de com­pra ascen­di­ria a 4 mili­ons d’euros, segons ha infor­mat la com­pa­nyia energètica en un comu­ni­cat. Es tracta del parc que l’empresa cata­lana Rubau Ener­gia ha ins­tal·lat a Vidre­res i del que el grup públic belga Aspi­ravi ha desen­vo­lu­pat a Sant Fruitós de Bages. Els parcs, a més, comp­ten amb el vis­ti­plau dels Ajun­ta­ments dels muni­ci­pis on s’ubi­quen.

Tots dos pro­jec­tes han superat els requi­sits tècnics i econòmics i ara se sot­me­tran a una audi­to­ria pre­ven­tiva que és l’última passa abans de vali­dar l’ope­ració. Si superen aquest pas, serien els pri­mers parcs solars sobre ter­reny de què dis­po­sarà L’Energètica.

Al procés de com­pra per crida pública s’hi han pre­sen­tat 6 pro­jec­tes, que superen els 20 MWp i els 13 mili­ons d’euros en con­junt. resta d’ofer­tes han que­dat des­car­ta­des per no com­plir amb el cri­teri de ren­di­bi­li­tat econòmica mínima esta­blert a les bases del pro­ce­di­ment.

El parc solar pro­mo­gut per Rubau Ener­gia a Vidre­res té una potència pic de 3,4 MWp i ocupa 2,36 hectàrees, amb 4.872 panells foto­vol­taics.Està ubi­cat en l’emplaçament d’una antiga pista de motocròs aban­do­nada, a tocar de l’auto­via C-35. L’empresa ha ofert a L’Energètica adqui­rir el 100% del pro­jecte, per valor de 2,9 mili­ons d’euros. El parc s’ha aca­bat de cons­truir aquest mes d’octu­bre i es pre­veu que se n’auto­ritzi l’explo­tació el pri­mer tri­mes­tre de l’any que ve.

En el cas de la ins­tal·lació pro­mo­guda pel grup Aspi­ravi a Sant Fruitós de Bages té una potència pic de 2,94 MWp i ocupa 4,65 hectàrees, amb 4.896 panells. Està situat al cos­tat de l’auto­pista C-16. És l’única ins­tal·lació foto­vol­taica de Cata­lu­nya que va obte­nir retri­bució específica a la sub­hasta esta­tal del 2022, i ha obert un 25% de la inversió a la par­ti­ci­pació dels veïns, amb una recap­tació de 600.000 euros. En aquest cas, Aspi­ravi ha ofert a L’Energètica adqui­rir un 45% de les par­ti­ci­pa­ci­ons del pro­jecte, per 1,13 mili­ons d’euros. El parc es va aca­bar de cons­truir a l’agost i se’n pre­veu l’auto­rit­zació d’explo­tació abans del pro­per 15 de desem­bre.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia