turisme
Quatre milions de l’impost turístic van a cultura, gestió i promoció econòmica
L’Ajuntament de Barcelona ha aprovat un nou paquet de vuit projectes de l’àmbit cultural, de gestió i promoció econòmica de la ciutat per finançar amb fons provinents de l’impost d’Estades en Establiments Turístics (IEET). Els nous projectes tenen una dotació de 4,02 milions d’euros i han estat seleccionats per incrementar el retorn social de l’activitat turística cap a la ciutadania. També es vol contribuir a la reactivació econòmica de la ciutat i millorar la promoció del model turístic que busca la capital catalana, tot posant en valor aspectes com la cultura, la gastronomia, l’economia blava o la mobilitat sostenible, entre d’altres.
En l’àmbit de la gestió del turisme es finança el servei de mediació entre comunitats de veïns i propietaris o gestors d’habitatges d’ús turístic (HUT), per millorar la convivència entre el veïnat i els usuaris d’aquests immobles.També es faran aportacions econòmiques a diferents accions empreses pel Consorci de Turisme de Barcelona en l’àmbit de la sostenibilitat del model turístic, la desconcentració territorial, la potenciació de la digitalització o la posada en valor del comerç i la restauració local.
En l’àmbit cultural l’impost turístic contribuirà a l’esdeveniment ‘Viu Montjuïc, el Parc de la Cultura 2025’, un conjunt d’activitats coorganitzades amb els operadors culturals del parc i entitats del teixit cultural dels barris limítrofs, que inclou també la promoció d’activitats de redescobriment del patrimoni històric i la natura del Parc de Montjuïc.
També es donarà suport a diferents activitat d’indústries creatives i activitats paral·leles de les exposicions temporals del DHUB 2024, com el Festival OFFF, Festival Llum BCN, l’exposició ‘100 objectes d’Ikea que ens hagués agradat tenir a Vinçon’ i la mostra ‘L’Oceà parla.