Mobilitat
La xarxa pública de càrrega de vehicles elèctrics de Barcelona dobla el nombre d’usuaris
Les càrregues fetes entre el gener i el setembre han evitat l’emissió de 445 tones de CO2
Endolla Barcelona, la xarxa pública de punts de càrrega per a vehicles elèctrics gestionada per Barcelona de Serveis Municipals, ha registrat un increment d’usos del 30% i ja té 38.000 usuaris actius, gairebé el doble que els de l’any passat. Des del gener, el servei suma 15.000 càrregues mensuals, és a dir, un total de 135.000 càrregues de mitjana.
L’increment de les càrregues fetes a la Xarxa d’Aparcaments BSM ha crescut un 40% en nou mesos, passant a representar gairebé la meitat dels usos totals de la xarxa. Endolla Barcelona, la més gran de l’Estat espanyol, aposta per fomentar les càrregues planificades, en hores vall, i amb el mínim impacte en l’espai públic.
Durant aquest període, els districtes on s’han fet més càrregues són l’Eixample, Sarrià–Sant Gervasi i Sant Martí, que concentren un de cada dos usos.
Pel que fa a l’energia subministrada, l’increment ha estat del 37%, passant de 1,2 kWh a 1,6 kWh. Les càrregues fetes entre els mesos de gener i setembre han evitat l’emissió de 445 tones de CO2.
Actualment, el servei ofereix 1.027 punts de càrrega instal·lats arreu de la ciutat i es prepara per créixer fins els 3.000 a mesura que s’incrementi la demanda. En concret, la xarxa d’electromobilitat de la ciutat treballa, des de fa uns mesos, per sumar 2.000 nous punts de càrrega als aparcaments de BSM.
La xarxa té acords amb altres operadors d’electromobilitat per facilitar que els clients d’aquestes companyies puguin localitzar i fer ús dels punts Endolla Barcelona des de les seves aplicacions mòbils, sense donar-se d’alta expressament al servei. Recentment, la xarxa s’ha obert als clients de Telpark i Repsol, que no han d’estar donats d’alta al servei. S’afegeixen a Bosch, Electromaps, Etecnic, Iberdrola, Shell Recharge Solutions, Wenea i Zunder.