Infraestructures i serveis

urbanisme

L’UTE Valoriza – Acciona guanya el servei d’escombraries de Sant Cugat

Si es manté el calendari actual el nou contracte podria estar en funcionament el primer trimestre del 2025 i serà per als pròxims 10 anys per 127,6 milions d’euros

La Unió Temporal d’Empreses (UTE) Valoriza – Acciona ha guanyat el servei d’escombraries de Sant Cugat del Vallès per als pròxims 10 anys per un valor màxim de 127,6 milions d’euros, segons ha informat el consistori santcugatenc. El ple municipal ha aprovat la concessió amb els vots a favor de l’equip de govern, PSC, CUP i ECP i l’abstenció de PP i Vox. El lot també inclou els serveis de neteja viària. La proposta és la que ha obtingut major puntuació de les tres presentades, i s’ha imposat finalment a les de Fomento Catalan de Construcciones i Contratas y Prezero. La tinenta d’Alcaldia de Gestió Urbana, Cristina Paraira, ha explicat que el nou contracte permet redimensionar el servei de neteja.

El nou contracte, que tindrà una durada de 10 anys i un pressupost de 127.625.899,19 euros, inclou el tractament i transport de les fraccions d’orgànica, paper, vidre, envasos, rebuig i d’oli d’origen domèstic en el municipi.

Ara comença un període de 15 dies per presentar al·legacions. Un cop passat el termini i si el calendari de tramitació es manté, l’Ajuntament preveu que l’empresa adjudicatària pugui començar a prestar el servei el primer trimestre del 2025.

La concessió suposa un augment del 53% dels recursos econòmics que hi destina el consistori, del 8 milions anuals de la licitació del 2010 als 13 milions actuals, a excepció del primer any, que serà de 9,9.

El consistori justifica l’augment de recursos en el fet que des del 2010 la població de Sant Cugat ha crescut un 17%, amb el desenvolupament, entre d’altres, dels barris de Volpelleres i can Mates.

Un cop adjudicat el Lot 1 queden pendents el Lot 2 (Manteniment i neteja exterior de contenidors. Durada del contracte: 3 anys més 2 de pròrroga); el Lot 3 (Neteja de pintades. Durada del contracte: 2 anys més 3 de pròrroga), i el Lot 4 (Recollida i transport de fibrociment. Durada del contracte: 2 anys més 3 de pròrroga).

El Lot 2 té un “component social”, segons apunta el consistori, atès que s’adreça únicament a empreses del tercer sector.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.