Adjudicat el projecte per fer l’accés viari al port de Barcelona, que costarà 98,5 milions
El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha adjudicat per 2,3 milions d’euros la redacció del projecte del nou accés al port de Barcelona, concretament del tram entre l’enllaç de Cornellà i el punt quilomètric 0,510 de l’eix principal de la futura autovia B-21.
Aquest projecte s’emmarca en el protocol de col·laboració per a l’impuls i la consecució dels nous accessos sud, viari i ferroviari, al port de Barcelona i per al desenvolupament de la planificació i gestió del Node Logístic de Barcelona, que van subscriure el 7 d’octubre de 2020pel Ministeri, Generalitat de Catalunya, el gestor d’infraestructures ADIF, Ports de l’Estat i l’Autoritat Portuària de Barcelona. La intenció era impulsar aquestes connexions el finançament de les quals va autoritzar recentment el Govern de Espanya amb una inversió de 730 milions.
Les principals actuacions recollides en aquest projecte són l’ampliació de la calçada de l’autovia A-2 dotant-la com a mínim d’un carril més en cada sentit, la demolició i reposició d’un pas superior sobre l’autovia A-2; l’ampliació de sis estructures existents, mantenint la tipologia estructural de les actuals, l’execució de tres noves estructures: d’encreuament sobre la riera de l’antic llit del Llobregat, sobre l’autovia A-2, i sobre la riera de l’antic llit del Llobregat; l’execució de murs, principalment de formigó armat, la reposició de camins de servei; el perllongament de les obres de drenatge existents adaptant-les a les noves amplades de plataforma, entre altres.
Tot i això, asseguren que de l’anàlisi del projecte bàsic i de la realització d’un nou estudi de trànsit podrien derivar-se necessitats addicionals, en particular per al disseny de la bifurcació del nou accés al port en conjunció amb els enllaços de Cornellà i l’Hospitalet.
El pressupost estimat d’obres per a aquest projecte ascendeix a 98,5 milions d’euros i la redacció es coordinarà amb el segon projecte, la redacció del qual s’ha licitat per Adif per a l’accés ferroviari i la continuació de la B-21, del km 0,510 fins al final al km 5,143.