Societat

societat

Investiguen les causes de l’accident a Portè i possibles irregularitats de l’empresa d’autocars

L’alcalde assegura que la companyia no té llicència per operar com a garatge d’autocars

26 dels ferits ja han estat donats d’alta

Investiguen la causa de l’accident a Portè, que ha deixat dos morts i una quarantena de ferits, vuit dels quals greus, i també possibles irregularitats de l’empresa de l’autocar i l’organització del viatge. Una de les viatgeres de l’autocar, Jennifer Cardona, ha explicat a la Televisió de l’Hospitalet, que el conductor va cridar abans del xoc que li fallaven els frens i que va acabar xocant contra el talús de la carretera per poder aturar l’autocar i evitar “caure pel precipici”.

La consellera d’Interior, Núria Parlón, ha explicat en una roda de premsa des de Puigcerdà que la investigació sobre les causes del sinistre, que ha apuntat serà llarga, la durà a terme la policia francesa i que els Mossos els aportaran si ho requereixen informació sobre l’empresa que organitzava el viatge i la propietària de l’autocar. Parlón ha remarcat que caldrà investigar com es trobava el vehicle, si els viatgers portaven el cinturó, quin era l’estat de la via i les condicions meteorològiques, entre d’altres qüestions, per poder fer un informe sobre les causes del sinistre.

El delegat del govern espanyol a Catalunya, Carlos Prieto, que s’ha desplaçat aquest dilluns al matí a Perpinyà, ha explicat que la policia francesa ja ha pres declaració al conductor de l’autocar accidentat.

Sobre la procedència de les víctimes i les persones afectades, les ambaixades de Colòmbia a França i Espanya han confirmat que la majoria dels passatgers, 32 dels 47, són colombians residents a l’Estat d’edats compreses entre els dos i els 67 anys.

El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya es va informar ahir que l’empresa de l’autocar Chavi Tours, que va operar el viatge, està en concurs de creditors des del juny passat, tot i que aquesta condició no li impedia subcontractar el viatge a una altra empresa.

Des de l’Ajuntament de l’Hospitalet de Llobregat s’intenta esbrinar si l’empresa de l’autocar Chavi Tours, que va operar el viatge, presenta alguna irregularitat ja que feia anys que no tenia llicència per operar com a garatge d’autocars a la ciutat. L’alcalde, David Quirós, ha apuntat, segons informa l’ACN, que estan “esbrinant” la logística perquè la companyia també podria haver subcontractat el viatge com a “intermediària” a través d’una altra empresa que sí tenia aquesta autorització per estacionar els autocars a la ciutat. L’autocar era propietat, inicialment, de l’empresa Hispa Bus que el tenia llogat a Chavi. Caldrà esbrinar ara la relació entre l’organitzadora de la sortida i el conductor del bus. Per a excursions d’un sol dia, no cal que els organitzadors turístics disposin d’assegurança ni polissa de responsabilitat civil. Per aquest motiu s’organitzen també força sortides d’aquesta mena pel territori d’un sol dia, sovint a preu tancat incloent viatge i algun àpat.

L’alcalde ha explicat que l’autocar va sortir de l’Hospitalet i podria haver fet una parada al barri del Bon Pastor, a Barcelona, abans de començar el trajecte cap a Andorra, informació que està pendent de confirmació. Quirós, que no ha pogut contactar amb la companyia d’autocars, tampoc sap si la majoria dels viatgers eren de l’Hospitalet. En cas que es confirmi que les víctimes són del municipi, l’alcalde ha dit que posaran en marxa un punt d’informació i acompanyament a les famílies.

L’accident va tenir lloc aquest diumenge a la tarda quan l’autocar, que havia sortit de l’Hospitalet de Llobregat al matí per anar a Andorra, feia el viatge de tornada però enlloc d’anar pel túnel de Pimorent -que té un cost de 40 euros- va agafar l’N-320. Per causes que s’estan investigant, el conductor va perdre el control del vehicle, que va impactar primer contra una paret de pedra i posteriorment va bolcar sobre la via, que aquest dilluns al matí continuava tallada.

El sinistre ha deixat dos morts i una quarantena de ferits, 32 dels quals van ser atesos en un primer moment a l’Hospital de la Cerdanya: un de greu, disset de menys greus i catorze de lleus. Els més greus van ser derivats a diversos hospitals de l’àrea de Barcelona. Dels 32 ferits atesos a l’hospital de Puigcerdà, 24 ja han rebut l’alta. A més, Parlon ha explicat que 12 de les persones ferides, les més greus, van ser traslladades a diversos hospitals francesos. Dos d’aquests ferits ja han estat donats d’alta.

Sobre les causes de l’accident, Quirós ha apuntat que les autoritats franceses tenen en marxa la investigació i que seran les autoritats competents les que hagi de decidir, arribat el cas, si cal obrir algun tipus d’expedient a l’empresa per l’accident.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.