L’Ajuntament estrena el nou servei de recollida de deixalles
Amb un import de 56.115.765 euros al llarg de nou anys, i adjudicat a GBI Paprec, és el contracte més important que ha licitat aquesta administració
L’Ajuntament de Calonge i Sant Antoni ha posat en marxa el nou servei de recollida de residus sòlids urbans, neteja viària i de platges i gestió de la deixalleria municipal de Calonge i Sant Antoni. Amb un import de 56.115.765 euros al llarg de nou anys, adjudicat a GBI Paprec, és el contracte més important licitat mai per l’Ajuntament. El servei estarà totalment implantat l’1 de juny del 2025.
Segons l’alcalde de Calonge i Sant Antoni, Jordi Soler, “aquest nou contracte ha de millorar molt el servei, ha de solucionar els problemes derivats de l’augment de població dels darrers anys i ha de servir per a les noves zones que s’ ’han urbanitzat i que en l’anterior contracten no estaven contemplades”. La regidora de Medi Ambient, Lídia Sánchez, afegeix que “iniciem un projecte essencial per Calonge i Sant Antoni, dissenyat per oferir més eficàcia i sostenibilitat. L’empresa adjudicatària aporta solucions tecnològiques avançades per millorar la recollida selectiva, l’atenció comercial i la resposta a emergències. Amb aquest pla, assolirem un 80% de reciclatge i optimitzarem serveis clau com la recollida de voluminosos i poda”, explica afegint que: “Aquesta iniciativa respon als reptes ambientals del futur i reafirma el nostre compromís amb un model sostenible que garanteix un municipi més net, competitiu i preparat per a les generacions futures. Una aposta valenta pel benestar i la qualitat de vida que mereixem”.
Accions en servei
Des d’aquest mateix desembre ja s’implementa una sèrie d’accions destinades a millorar els serveis de neteja i recollida. Es dobla el servei de neteja manual al nucli de Calonge i al nucli de Sant Antoni, s’incorpora una brigada mixta formada per escombradora i bufadora elèctrica, i s’estableix un servei de brigada de 6 a 20 hores amb vehicle durant tot l’any i que s’incrementarà durant la temporada d’estiu. Aquestes accions inclouen un increment en la neteja manual i mecànica a les platges, amb una major freqüència d’actuacions en els camins de ronda i cales.
Una altra millora destacada és l’ampliació del servei de desherbat, que passa a realitzar-se sis dies a la setmana. En paral·lel, també es reforça la recollida de mobles, que passa de realitzar-se un dia a la setmana a dos dies en temporada baixa i set la resta de l’any, i la recollida de poda en big bag o de jardí que és duplicat, de tres a sis dies a la setmana, incorporant la realització d’aquests serveis també durant el cap de setmana, amb l’objectiu que els pugui utilitzar el màxim nombre possible de veïns del municipi. Aquestes accions s’acompanyen d’una reorganització del personal, adaptant-se a la conveniència laboral i amb la contractació del nou personal per tal d’obrir aquests nostres serveis. Es comptarà amb dotze noves incorporacions de mitjana anual.
Nova imatge
A partir del mes de gener del 2025 es farà la presentació oficial de la nova imatge del servei i començarà una campanya de comunicació directament amb la ciutadania per traslladar els aspectes més rellevants del nou contracte. També està prevista la inauguració de l’aula ambiental a la deixalleria, com a part de la campanya de consciència i educació ambiental.
Cal destacar que el servei estarà totalment implantat l’1 de juny del 2025. A partir d’aquell moment, es posarà en marxa el sistema de recollida porta a porta a les noves zones que s’incorporen -urbanització Mas Pere, Es Monestrí, Torre Colomina, tots els disseminats i la zona de Sant Antoni compresa entre avinguda Catalunya, carrer de la Sardana, avinguda Unió i avinguda Països Catalans-, juntament amb la instal·lació de contenidors tancats amb obertura mitjançant targeta o clauer a Sant Antoni. A més, es reforçarà la recollida comercial porta a porta a tot el municipi. Tota la maquinària i vehicles necessaris s’incorporaran de manera progressiva durant aquest interval de temps.