INFRAESTRUCTURES
3,5 milions per a l’intercanviador entre l’L9 i l’estació de rodalies a la T2
L’executi català ha autoritzat la signatura d’un conveni de col·laboració entre Ifercat, empresa administradora d’infraestructures ferroviàries de competència de la Generalitat, i Adif, del Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible, que recull l’execució i finançament de les obres de connexió dels vestíbuls de la nova estació d’accés ferroviari a l’aeroport de Barcelona i de l’estació de la Línia 9 de metro a la terminal T2.
Actualment, la connexió entre les estacions de l’L9 i d’Adif a la T2 s’efectua en superfície. Les obres que està executant l’Adif per a la configuració del nou accés ferroviari a l’aeroport, inclouen una estació de nova construcció a la terminal T1 i una de nova a la T2, subterrània, que substituirà l’existent en superfície.
L’execució de les connexions permetrà millorar la funcionalitat d’aquestes infraestructures i promoure la connectivitat i intermodalitat del sistema de transport. La definició de les actuacions ha estat objecte d’un projecte redactat per Adif, fruit de la coordinació amb el Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica i Ifercat. Segons el conveni aprovat, Adif és l’encarregada d’executar les obres necessàries per a la connexió i també hi aportarà la inversió prevista, de 3,5 milions d’euros. Les obres estan actualment en procés de licitació.
Senyalització
Els treballs que s’inclouen en el conveni abasten diferents actuacions. En concret, a l’estació de l’L9 del metro hi ha previst el condicionament dels dos nuclis de comunicació entre el nivell d’andanes i el de vestíbul, on també s’han previst obres de millora. El conveni també preveu l’execució de tots els treballs d’arquitectura, instal·lacions i sistemes necessaris per a la posada en servei de la connexió, així com la instal·lació de barreres tarifàries i màquines expenedores. Finalment. també preveu adequar la senyalització de les zones d’ús públic i altres elements del conjunt de l’estació necessaris per adequar-la a la configuració definitiva.
Pel que fa a la futura estació d’Adif, es preveu el condicionament del front de connexió amb el vestíbul de l’estació del metro de l’L9, amb l’execució dels treballs d’arquitectura necessaris i la senyalització de les zones d’ús públic i altres elements nous en el conjunt de la infraestructura.