The Banker destaca la contribució de BBVA a la sostenibilitat
BBVA ha tornat a ser reconegut com a millor banc de l’any a Espanya, segons la revista The Banker, del grup britànic Financial Times. L’entitat, que ja va aconseguir el guardó el 2022, aquest any repeteix en reconeixement a la seva aposta per la innovació, la digitalització i la sostenibilitat. El grup també ha obtingut el premi global d’Inclusió Financera, a través de la Fundació Microfinances de BBVA i ha estat reconegut com a millor banc al Perú i Veneçuela.
El premi de The Banker al millor banc del país es basa en criteris que inclouen el lideratge de l’entitat, la capacitat per innovar tecnològicament, el rendiment financer, l’impacte positiu als clients i la contribució a la sostenibilitat i la responsabilitat social. Segons el country manager de BBVA a Espanya, Peio Belausteguigoitia, el premi és “un reconeixement a l’esforç de tot l’equip de BBVA, i ens ajuda a continuar innovant i integrant les últimes tecnologies per oferir un servei diferencial als clients”.
L’editora en cap de The Banker, Silvia Pavoni, ha destacat la tasca sòlida de BBVA i la seva contínua inversió en noves tecnologies, així com el seu objectiu de créixer al mercat domèstic. Pavoni apunta que “les solucions enginyoses per millorar l’eficiència i l’oferta un servei personalitzat als clients són elements que poden impulsar encara més l’expansió del banc”. El responsable de BBVA CIB a Espanya, José Ramón Vizmanos, ha subratllat: “És un orgull que The Banker hagi reconegut les eines innovadores que hem desenvolupat i que seguim perfeccionant per millorar l’experiència i la vida dels clients.” Aquest reconeixement, hi ha afegit, “reforça el compromís a impulsar la transformació digital i mantenir-nos a l’avantguarda de la creació de solucions financeres”.
El darrer any, BBVA ha fet de la intel·ligència artificial (IA) un dels pilars de la seva estratègia d’innovació. El banc s’ha avançat al sector amb la signatura d’un acord estratègic amb OpenAI. La implementació de més de 1.100 models d’IA permet ara que els clients interactuïn amb eines que preveuen les necessitats financeres i els suggereixen solucions personalitzades. BBVA també ha adoptat l’automatització de processos interns amb IA, des de la gestió de documents fins a les campanyes de màrqueting, aconseguint més eficiència i agilitat. A més, BBVA ha enfortit la ciberseguretat, amb un sistema de detecció d’amenaces que utilitza IA i machine learning. També s’han reforçat els mètodes d’autenticació biomètrica existents i un sistema de protecció contra atacs de bots. Per sensibilitzar els clients, BBVA va llançar la campanya Cibersencillo, educant sobre amenaces com el phishing. Per millorar l’experiència del client, el grup ha realitzat millores com ara la integració de la Cl@ve PIN per fer més àgil i segura l’obertura de comptes i la concessió de crèdits. L’entitat també ha fet més accessibles els caixers a persones amb discapacitat visual i ha facilitat una experiència més inclusiva.
D’altra banda, The Banker ha premiat la Fundació Microfinances BBVA (FMBBVA) pel seu compromís amb el finançament inclusiu. L’editora en cap Silvia Pavoni ha destacat el treball de la fundació en matèria d’educació financera, així com els seus préstecs i les assegurances destinades a protegir les microempreses davant de desastres naturals. Des de la seva creació el 2007, la FMBBVA ha atès sis milions d’emprenedors de pocs recursos i ha destinat més de 20.000 milions de dòlars a crèdits per al desenvolupament.