ensenyament
La Bofill proposa 4 hores setmanals de suport per als alumnes amb dificultats o baix rendiment
Planteja també grups reduïts de matemàtiques a la ESO
Els alumnes amb dificultats o amb baix rendiment acadèmic haurien de poder fer quatre hores setmanals de suport per reforçar els aprenentatges. Aquesta és una de les propostes que ha plantejat la fundació Bofill per revertir els mals indicadors que Catalunya presenta en algunes matèries, com per exemple en matemàtiques, que estaria a la cua d’Europa.
Per fer-ho possible, la fundació Bofill calcula que serien necessaris 3.200 docents de primària, 2.300 dels quals als centres públics, i 2.400 professors de secundària, 1.800 a la pública. La fundació suggereix que aquestes quatre hores de reforç es podrien fer “aprofitant l’horari de migdia” de dilluns a dijous o amb altres fórmules. Un altra proposta que planteja la Bofill és fer grups reduïts, de 5 alumnes en els centres de més complexitat i de 10 en els de menys, a l’ESO per a l’ensenyament de les matemàtiques. Ho han explicat avui durant la presentació de l’Anuari l’estat de l’educa ció a Catalunya, que ha anat a càrrec del president de la Fundació Bofill, Ismael Palacín i la directora de l’Anuari, Margarita León. Leon ha alertat que la pobresa i les desigualtats “travessen” tots els indicadors.