Mataró Bus tancarà un nou rècord el 2024 amb 6,8 milions de passatgers
El servei de transport urbà Mataró Bus assolirà de nou una xifra rècord de passatgers en finalitzar el 2024. La previsió és que tanqui l'any registrant 6,8 milions de viatgers. El 2023 ja es van superar amb escreix les xifres prepandèmia, superant el 6 milions de viatges.
El darrer ple es van presentar les xifres econòmiques del servei urbà corresponents als dos darrers anys i es va aprovar iniciar novament l’expedient de contractació pels propers cinc anys per un import de 25,4 milions d’euros. El futur operador haurà de millorar la cobertura dels recorreguts per fer arribar l’autobús al TecnoCampus i el Rengle, reforços de les línies 3 i 6 en determinats horaris, pagar el bitllet amb targeta i implementar noves tecnologies.
La línia 5, s’estudia
Pel que fa a la modificació de la línia 5 que plantejava inicialment el govern municipal, s’ha creat un grup de treball per valorar les necessitats ciutadanes dels diferents barris. No es plantegen canvis de recorregut, però s’estudiaran alternatives per poder connectar el CAP de Ronda Prim amb l’Hospital també de pujada, així com donar servei als nous veïns de la ronda de Barceló.
Mentre no estigui adjudicat el nou contracte, previst per a l’1 de juliol de 2025, el Ple va aprovar la continuïtat del servei en les condicions actuals. Avanza Movilidad Integral és l’empresa que presta el servei des del 2009 quan era CTSA.
La T-Blava es renova
Les oficines d’atenció i assistència a la ciutadania comencen a partir de dilluns 16 de desembre la campanya de renovació per al 2025 de la T-Blava, targeta que permet utilitzar gratuïtament el Mataró Bus a majors de 65 anys, jubilats i persones amb discapacitat, amb recursos econòmics limitats. S’activarà un dispositiu especial als casals municipals de la gent gran de La Llàntia i de Cirera per facilitar la renovació a persones grans i discapacitats dels barris del nord de la ciutat.