Societat

SOCIETAT

Vint-i-vuit milions de pernoctacions turístiques a la demarcació el 2024

Entre el gener i el novembre del 2024, les comarques gironines van superar els 8,4 milions d’arribades

La demar­cació de Girona va regis­trar  més de 28 mili­ons de per­noc­ta­ci­ons i va rebre 8,4 mili­ons d'arri­ba­des de visi­tants entre el gener i el novem­bre del 2024, segons han donat a conèixer avui els res­pon­sa­bles del Patro­nat de Turisme Costa Brava Girona a l’Audi­tori de Girona. Aques­tes dades sig­ni­fi­quen un incre­ment de dos punts res­pecte de la tem­po­rada 2023.

El balanç de l’acti­vi­tat del Patro­nat de Turisme Costa Brava Girona de la Dipu­tació de l’exer­cici 2024 i el Pla d’Acci­ons i Objec­tius (PAO) 2025 ha tin­gut lloc davant de 130 pro­fes­si­o­nals del sec­tor turístic de la demar­cació de Girona. L’acte ha comp­tat amb la par­ti­ci­pació de Jordi Mas­quef, vice­pre­si­dent pri­mer del Patro­nat de Turisme Costa Brava Girona, i Joan Plana, vice­pre­si­dent segon de l’enti­tat, i amb la presència de la direc­tora de l’Agència Cata­lana de Turisme, Arantxa Cal­vera, el direc­tor de Ser­veis Ter­ri­to­ri­als a Girona, Pau Rich, alcal­des, regi­dors i mem­bres del Con­sell d’Admi­nis­tració.

326 acci­ons

El Patro­nat ha pre­sen­tat les 326 acci­ons dutes a terme en més d’una desena de mer­cats emis­sors de turisme per les des­ti­na­ci­ons Costa Brava i Piri­neu de Girona. Con­cre­ta­ment, s’han orga­nit­zat 86 pre­sen­ta­ci­ons de des­ti­nació i pro­ducte diri­gi­des a pro­fes­si­o­nals; orga­nit­zat i pro­gra­mat 27 tro­ba­des empre­sa­ri­als (works­hop) adreçades a agents de viatge i canals d’inter­me­di­ació; par­ti­ci­pat en 25 fires de turisme; orga­nit­zat 130 viat­ges de fami­li­a­rit­zació, premsa i blo­guers, que han por­tat a la des­ti­nació 740 pres­crip­tors; pro­gra­mat 28 ses­si­ons i tallers for­ma­tius diri­gits a 620 pro­fes­si­o­nals del sec­tor; des­ple­gat la cam­pa­nya publi­citària Viu el doble a àmbit català, esta­tal i inter­na­ci­o­nal; millo­rat el posi­ci­o­na­ment i la repu­tació en l’àmbit del màrque­ting digi­tal, i també, actuat en l’àmbit de la sos­te­ni­bi­li­tat turística a través de cam­pa­nyes i for­ma­ci­ons enfo­ca­des a fomen­tar l’estalvi i la gestió energètica efi­ci­ent en el sec­tor turístic, entre d’altres.

Objec­tius

Quant al Pla d’Acci­ons i Objec­tius (PAO) de 2025 del Patro­nat de Turisme Costa Brava Girona de la Dipu­tació de Girona, que ha estat creat jun­ta­ment amb el propi sec­tor, es fona­menta en qua­tre línies estratègiques a asso­lir a mitjà ter­mini – essent con­ti­nu­ista amb les línies fixa­des el 2024- entre les quals hi ha la sos­te­ni­bi­li­tat turística, l’estratègia digi­tal, la relació amb el sec­tor i la intel·ligència de mer­cat.

El PAO 2025 inci­dirà en els mer­cats pre­fe­rents o deno­mi­nats pri­o­ri­tat 1, com Cata­lu­nya i Madrid, Navarra, el País Basc i València, a l’Estat espa­nyol, i de l’àmbit inter­na­ci­o­nal, com França, el Regne Unit i el Bene­lux. També en els mer­cats de mitja distància o pri­o­ri­tat 2, com són Ale­ma­nya, Suïssa, Àustria (DACH) i, en la llarga distància, els Estats Units i Canadà. Aquest any també s’actuarà en els mer­cats de mitja distància euro­peus o pri­o­ri­tat 3 com són Irlanda, els Països Nòrdics, Itàlia i Polònia.

Pressupost de 6,3 milions

El Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona disposarà d’un pressupost de 6,3 milions d’euros per al desenvolupament del Pla d’accions i objectius 2025. Aquest pla està alineat amb els eixos estratègics d’altres agents turístics supraterritorials com l’Agència Catalana de Turisme i Turespaña. També té present la consecució del Pla nacional per a la implementació de l’Agenda 2030 a Catalunya i els objectius de desenvolupament sostenible (ODS), així com el Compromís Nacional per un Turisme Responsable, impulsat per la Direcció General de Turisme.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia