Infraestructures i serveis

INfraestructures

El govern posa data al tramvia entre Cambrils i Vila-seca: primer trimestre de 2028

La Gene­ra­li­tat posa en marxa aquest mes de gener l’engra­natge per fer rea­li­tat la pri­mera fase de la implan­tació del tram­via al Camp de Tar­ra­gona. Les obres han de començar a l’estiu i con­nec­ta­ran Salou-Port Aven­tura, Vila-seca i Cam­brils Nord, catorze quilòmetres de via i catorze esta­ci­ons que han de faci­li­tar la mobi­li­tat diària de gai­rebé 100.000 per­so­nes. El traçat faci­li­tarà l’inter­canvi amb Roda­lies i els ser­veis fer­ro­vi­a­ris de mit­jana distància. Es pre­veu que el ser­vei començarà a fun­ci­o­nar el pri­mer tri­mes­tre de 2028 i s’espera que rebi 9,5 mili­ons d’usu­a­ris l’any. En paral·lel, aquest gener la Gene­ra­li­tat impul­sarà la fabri­cació de set com­bois per 38 mili­ons d’euros, amb capa­ci­tat per a 210 per­so­nes, 50 seients, ali­men­tació elèctrica i bate­ria. L’obra civil de la pri­mera fase suposa una inversió de 180 mili­ons d’euros i de 38 mili­ons més en mate­rial mòbil.

A més, la Gene­ra­li­tat ha arri­bat a acords amb els ajun­ta­ments dels tres muni­ci­pis afec­tats per tal de finançar la urba­nit­zació d’un gran eix cívic amb car­ril bici inclòs que reha­bi­li­tarà el traçat de l’antic eix fer­ro­vi­ari, per­ce­but com una impor­tant cica­triu urbana.

“Avui comen­cem el camí perquè aquesta sigui una via cap al futur”, ha dit el pre­si­dent de la Gene­ra­li­tat, Sal­va­dor Illa, durant la pre­sen­tació de la pri­mera fase del Tram­Camp.

Illa ha reco­ne­gut la “feina ben feta” dels governs ante­ri­ors en el pro­jecte: “Això és gover­nar en un país democràtic. Si hi ha un canvi de govern, els pro­jec­tes ben tre­ba­llats no s’han d’estron­car, sinó donar-los con­tinuïtat.”

El 2025 també s’apro­varà l’estudi infor­ma­tiu de la segona fase per poder ini­ciar la redacció de pro­jec­tes i estu­dis el 2026 amb l’objec­tiu d’esten­dre la infra­es­truc­tura. “Aquest pro­jecte tindrà ple sen­tit quan l’esten­guem a Tar­ra­gona i Reus”, ha obser­vat el direc­tor gene­ral d’Infra­es­truc­tu­res de Mobi­li­tat del Depar­ta­ment de Ter­ri­tori de la Gene­ra­li­tat, David Prat. “Allà on hi haia abans un tren pesant ara hi haurà un tram­via”, ha resu­mit.

Per la seva part, alcalde de Salou, Pere Gra­na­dos, ha recor­dat que des del seu muni­cipi han defen­sat l’arri­bada del tram­via, però no de qual­se­vol manera: “No volíem que el tram­via con­tinués amb la divisió del nos­tre muni­cipi, l’hem defen­sat inte­grat i inclu­siu.” El Camp de Tar­ra­gona és la segona àrea metro­po­li­tana del país, amb més de 330.000 habi­tants, i el pol químic més impor­tant del sud d’Europa. “Salou rep més de 2 mili­ons de turis­tes i estem a prop de ser 32.000 habi­tants. Per tenir en compte la importància del turisme al nos­tre ter­ri­tori, diré que si Reus avui és un aero­port civil és gràcies al turisme, si no, seria una base aèria mili­tar des­man­te­llada”, ha con­ti­nuat Gra­na­dos.

Al seu torn, el bat­lle de Cam­brils, Alfredo Clua, ha cele­brat que aquest pro­jecte “trans­for­marà la fiso­no­mia del muni­cipi, fomen­tarà una mobi­li­tat més sos­te­ni­ble i aju­darà a ver­te­brar Cam­brils i el con­junt del ter­ri­tori”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia