Societat

societat

Commemoració del Dia de l’Holocaust “per la dignitat i els drets humans”

La ciutat de Girona ha commemorat avui al vespre el Dia Oficial de la Memòria de l’Holocaust i la Prevenció dels Crims contra la Humanitat –instaurat a proposta de l’ONU fa 19 anys en coincidència amb el dia que es va alliberar el camp d’extermini d’Auschwitz– en un acte institucional al saló de plens que ha tingut com a lema Memòria de l’Holocaust per la dignitat i els drets humans.

Organitzat per l’Ajuntament de Girona i el Patronat Call de Girona, l’acte ha tingut com a punt central la intervenció del periodista especialitzat en política internacional Ofer Laszewicki Rubin. Laszewicki és excorresponsal a Israel i Palestina i col·labora en diversos mitjans de comunicació, on publica articles i anàlisis sobre el conflicte a l’Orient Mitjà. Entre altres tasques, és cocreador del podcast Alhayam i autor del llibre Israel fuera del foco: retratos de la sociedad más allá del conflicto.

Abans de la intervenció de Laszewicki, ha obert l’acte amb una presentació la directora del Museu d’Història dels Jueus de Girona, Sílvia Planas i Marcé, mentre que l’alcalde de la ciutat, Lluc Salellas, ha estat l’encarregat de tancar els parlaments. “El Dia de la Memòria de l’Holocaust i la Prevenció de Crims contra la Humanitat és un recordatori anual imprescindible per estar alerta davant la normalització dels discursos d’odi. Enguany és una commemoració encara més rellevant per deixar clar que cal ser proactius col·lectivament si volem evitar repetir els errors del passat”, ha destacat Salellas.

Després dels parlaments, l’acte s’ha clos amb l’encesa d’espelmes en record i homenatge a totes les víctimes de l’Holocaust i de tots els feixismes, i amb la interpretació per part del Cor Ciutat de Mataró, sota la direcció de Jordi Lluc, de diverses peces de música litúrgica jueva.

Des de l’Ajuntament de Girona, s’ha volgut destacar que amb aquesta commemoració la ciutat “es reafirma un cop més en el compromís de condemna de totes les manifestacions d’odi i rebuig basades en l’origen ètnic, en les identitats culturals i de gènere o en les creences religioses, que provoquen la intolerància i inciten a la violència contra persones o comunitats”. I s’ha assenyalat que aquest compromís implica també l’adhesió a la proclama que insta els estats i governs a mantenir viu el record de l’Holocaust.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia