Societat

INFRAESTRUCTURES

Set hores en el tren

Una usuària habitual del TAV de Figueres-Barcelona denuncia mala gestió de Renfe en els trens d’alta velocitat i manca d’informació

Una incidència ha afectat a més de 600 viatgers

A quarts de deu de la nit, l’Àngels ha arri­bat a casa, a Figue­res, “des­tros­sada” perquè han estat “set hores en un tren”. És usuària habi­tual ja que per qüesti­ons pro­fes­si­o­nals es des­plaça amb el Tren d’Alta Velo­ci­tat (TAV) fins a Bar­ce­lona un parell de cops a la set­mana. Aquest matí ha aga­fat el TAV de les 9.10h per arri­bar a Bar­ce­lona on te la ofi­cina. Una incidència de senya­lit­zació a Vilobí d’Onyar ha pro­vo­cat la inter­rupció de la cir­cu­lació que ha afec­tat dos trens els quals han estat atu­rats durant més d’una hora, un a Riells, amb 270 pas­sat­gers, i un altre a Girona, amb 400. L’Àngels, que ha arri­bat a Bar­ce­lona cinc hores més tard del pre­vist i per tant no ha pogut resol­dre les qüesti­ons labo­rals pla­ni­fi­ca­des, és una de les viat­ge­res afec­ta­des a Girona on l’AVE de Figue­res ha arri­bat pun­tual però on han estat atu­rats durant una hora. Explica que la manca d’infor­mació ha estat defi­ci­ent alhora que s’ha agu­dit­zat. “No dir res és la tònica habi­tual”, asse­nyala. Per mega­fo­nia, atu­rats a l’estació de Girona, els han dit que era una incidència menor i que es retar­da­rien deu minuts. Un cop sor­tits del túnel de l’estació de Girona, de nou s’han atu­rat i han avançat “a pas de puça” fins a Hos­tal­ric. Ha arri­bat a Bar­ce­lona a quarts de dues del mig­dia.

“El d’avui ha estat la cire­reta”, afe­geix l’Àngels que dilluns va veure com s’anul·lava el tren de les 7 del matí de Figue­res a Bar­ce­lona “sense cap expli­cació” i els col·loca­ven en el següent, una hora després. Com a usuària habi­tual asse­nyala que els retards de mitja hora o vint minuts són una cons­tant i recorda que el ser­vei d’alta velo­ci­tat de Renfe “fun­ci­o­nava molt bé”. El canvi, ha estat, explica, des de fa un any un mig. Ho atri­bu­eix a “un pro­blema de gestió”. Com­para el fun­ci­o­na­ment, en l’actu­a­li­tat, del ser­vei d’alta velo­ci­tat amb la línia de mitja distància de fa uns anys, previ a la posada en marxa de l’AVE.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia