Ciència

‘NYT’ ho aposta tot per les eines d’IA interna

El ‘The New York Times’ impulsa Echo, un assistent intern d’IA per optimitzar la redacció, el SEO i els processos digitals

El diari The New York Times ha anun­ciat una inversió impor­tant en tec­no­lo­gies d’IA per poten­ciar la seva redacció i els depar­ta­ments digi­tals. Amb la cre­ació d’Echo, un assis­tent d’IA desen­vo­lu­pat inter­na­ment, pretén millo­rar la gene­ració de titu­lars SEO, resums i altres pro­ces­sos de suport a la cre­ació de con­tin­gut. Amb aquesta ini­ci­a­tiva es vol agi­lit­zar la inves­ti­gació, la redacció i la revisió d’infor­mació, tot man­te­nint la rigo­ro­si­tat periodística que carac­te­ritza el Times.

La nova eina s’inte­gra amb altres pro­gra­mes d’IA apro­vats, com Git­Hub Copi­lot per a la pro­gra­mació i Ver­tex AI de Goo­gle per al desen­vo­lu­pa­ment de pro­duc­tes. A més, el Times ha des­ple­gat un con­junt for­ma­tiu amb vídeos i docu­ments que ori­en­ten l’ús res­pon­sa­ble de la tec­no­lo­gia. Els tre­ba­lla­dors han rebut ins­truc­ci­ons clares: Echo pot ser emprat per gene­rar sug­ge­ri­ments, esbos­sos i anàlisis, però està pro­hi­bit per redac­tar arti­cles com­plets o incor­po­rar mate­ri­als amb drets d’autor sense auto­rit­zació.

Els res­pon­sa­bles del pro­jecte asse­gu­ren que la tec­no­lo­gia no és una solució màgica, sinó una eina com­ple­mentària per poten­ciar la cre­a­ti­vi­tat i l’exac­ti­tud en la trans­missió de notícies. A més, l’aposta obrirà noves vies d’acces­si­bi­li­tat, com arti­cles en veu digi­tal i tra­duc­ci­ons automàtiques, per arri­bar a un públic més ampli.

D’altra banda, el diari britànic The Guar­dian ha sig­nat aquesta set­mana un acord amb Ope­nAI perquè els usu­a­ris de ChatGPT acce­dei­xin de forma pri­o­ritària a les seves notícies, ampli­ant l’abast glo­bal del seu peri­o­disme. Aquesta inte­gració per­metrà als usu­a­ris de la pla­ta­forma acce­dir a con­tin­gut edi­to­rial amb enllaços i referències direc­tes als arti­cles ori­gi­nals, una ini­ci­a­tiva pio­nera que des­taca el valor del peri­o­disme de qua­li­tat i l’ús res­pon­sa­ble de la IA. Així, The Guar­dian aug­men­tarà l’abast del seu peri­o­disme a un públic glo­bal gràcies al seu acord amb Ope­nAI, que s’ha de con­si­de­rar dins de la seva estratègia d’ús de la IA amb super­visió humana, per asse­gu­rar que la tasca periodística man­tin­gui la seva inte­gri­tat.

Final­ment, un ampli grup de mit­jans i orga­nit­za­ci­ons periodísti­ques, per­ta­nyents a News/Media Alli­ance, ha pre­sen­tat una demanda con­tra Cohere, una empresa d’IA valo­rada en més de 5.000 mili­ons de dòlars, per infracció de drets d’autor i mar­ques regis­tra­des.

Resultats d’Echo
La implementació d’Echo ha permès reduir del 25% els temps de revisió interna i millorar l’eficiència en la publicació de continguts. Segons dades internes, més del 70% dels periodistes consideren que Echo redueix significativament els temps de síntesi de grans volums d’informació.
Aliança ‘The Guardian’-OpenAI
Keith Underwood, director financer i d’operacions de Guardian Media Group, destaca que aquesta aliança reconeix els drets de propietat intel·lectual i el valor del seu periodisme premiat, mentre que Brad Lightcap, director d’operacions d’OpenAI, assenyala que enriquirà l’experiència de ChatGPT oferint notícies rellevants i oportunes, consolidant així el compromís del ‘The Guardian’ amb la innovació i la qualitat informativa.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia