serveis
Els ciutadans de l’AMB puntuen el transport públic amb un 7,2
Els ciutadans nascuts al municipi valoren pitjor el servei que els procedents d’altres punts de l’Estat o l’estranger
Els ciutadans residents en municipis de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) puntuen el transport públic amb un 7,2 i més de la meitat ho fa amb una nota superior a 8. Així es desprèn d’una enquesta encarregada per la mateixa AMB a 800 persones i que també conclou que territorialment no hi ha grans diferències entre els habitants de Barcelona, que donen una nota d’un 7,5, i els que viuen a la resta de l’àrea metropolitana, que li posen un 7. En canvi, entre els ciutadans que han nascut al municipi, la valoració és més baixa (6,9) que els procedents d’altres punts de l’Estat o l’estranger, amb un 7,4 i un 8,2, respectivament.
D’altra banda, l’enquesta també revela que entre els usuaris amb un nivell d’estudis baix són els que valoren el transport públic amb una puntuació més alta amb un 7,7.
El vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l’AMB, Carlos Cordón, ha dit que “són bones dades”, però des de l’AMB són “conscients” que cal seguir millorant el servei i “analitzar noves connexions per aconseguir una metròpolis totalment connectada”. “També cal destacar l’esforç i la feina diària del personal de bus metropolità, tot l’equip humà que hi ha al darrere i que fa possible la prestació del servei”, ha afegit. Cordón ha explicat en un comunicat que l’AMB està donant “un gran impuls” als serveis de mobilitat metropolitana per oferir alternatives per facilitar els desplaçaments. “L’opció més important i la que vertebra gran part del territori és el Bus Metropolità. Actualment, incloent-hi els autobusos de gestió directa i indirecta, ja tenim un 77 % de la flota sostenible, i per al període 2025-2028 la renovarem o ampliarem amb 740 nous vehicles sostenibles (híbrids i elèctrics), amb una inversió estimada de 431,5 milions d’euros”, ha indicat Cordón, que ha dit que l’objectiu és que la flota sigui 100% sostenible.