Medi ambient

medi ambient

El Port de Tarragona treballa per ser l’entrada d’hidrogen a Europa

L’ens portuari ha participat al Caire en una trobada on han explicatel potencial que té per importar hidrogen

S’han establert una quinzena de contactes vinculats amb la producció i logística

Tarragona ha participat al Caire en una cimera on s’ha exposat el potencial que té el port tarragoní per a ser la porta d’entrada a Europa d’hidrogen verd. Ha estat a la trobada H2Med 2025 - Hydrogen & Ammonia Mediterranean Summit. Segons han informat en una nota, s’han establert una quinzena de contactes amb actors rellevants vinculats amb la producció i la logística de l’hidrogen amb els quals exploraran vies de treball conjunt. El Port Tarragona s’ha posicionat així, com a port de referència a la Mediterrània en matèria de transició energètica.També s’ha pogut conèixer el potencial que té Egipte i el nord d’Àfrica en la producció d’hidrogen i derivats.

L’H2Med Summit 2025 ha explorat les demandes d’hidrogen que tindrà la regió mediterrània i com es podran cobrir. El responsable comercial de liquid bulk de Port Tarragona, Jordi Anglès, ha participat com a moderador en la taula rodona ‘La Mediterrània com a via cap a Europa per a l’hidrogen i l’amoníac’, que ha analitzat l’estat actual dels ports mediterranis per acollir aquesta mena d’operatives i la regulació vigent. També ha estat ponent en la taula rodona ‘Demanda i subministrament d’hidrogen i ports a la Mediterrània’, on ha exposat la rellevància del tràfic de líquids al port i ha presentat l’estratègia sobre hidrogen i derivats que buscar captar un tràfic clau per a la competitivitat futura no només del port sinó de tot el clúster químic de Tarragona. Jordi Anglès ha defensat que la “nostra ubicació ens proporciona una oportunitat única per captar fluxos d’hidrogen provinents del nord i oest d’Àfrica i del Pròxim Orient, destinats a cobrir part de la demanda d’hidrogen europea”. Aquest posicionament es veu reforçat gràcies al fet que Tarragona serà un dels nodes principals de l’H2Med, la coneguda com a autopista de l’hidrogen, que connectarà Portugal, Espanya, França i Alemanya. Actualment, l’Autoritat Portuària de Tarragona està treballant perquè el port estigui connectat a aquest corredor, cosa que permetrà importar i exportar hidrogen mitjançant aquesta canonada.

Sinergies amb el sector químic

El fet que el Port de Tarragona sigui el principal soci logístic del pol químic, el més gran de tota la Mediterrània, ja assegura una important demanda local d’hidrogen. De fet, segons dades de H2ValleyCAT, la demanda d’hidrogen al pol químic, un cop estigui descarbonitzat, serà de 400.000 tones a l’any. Justament per això, Port Tarragona manté una estreta relació amb el sector mitjançant ChemMed, el clúster que uneix les empreses del sector petroquímic i el port, o amb l’H2ValleyCAT – Vall de l’Hidrogen de Catalunya, que té la seva seu a Port Tarragona.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia