Infraestructures i serveis

mobilitat

Les línies gironines dels busos Exprés.cat creixen un 30% en cinc anys

Les línies giro­ni­nes dels busos Exprés.​cat han aug­men­tat un 30% els seus usu­a­ris en cinc anys. Segons dades del Depar­ta­ment de Ter­ri­tori, les sis línies giro­ni­nes van sumar, l’any pas­sat, un total de 2.439.672 viat­gers, un 30,3% més que els 1.872.399 que hi va haver el 2019, l’any abans de la pandèmia.

La xifra del 2024, que suposa un nou màxim històric, és un 10,2% supe­rior a la del 2023. És el crei­xe­ment intera­nual més mode­rat després de la pandèmia, però segueix sent més que nota­ble. Després de la forta dava­llada del 2020, l’any del coro­na­vi­rus, en què hi va haver una cai­guda del 47,9%, hi va haver aug­ments forts el 2021 (45,7%) i el 2022 (33,2%) fins recu­pe­rar els nivells pre­pandèmia. Després, els usu­a­ris han con­ti­nuat aug­men­tant: un 16,9% el 2023 i un 10,2% l’any pas­sat.

Dades per línies

La línia que ha expe­ri­men­tat un auge més fort de viat­gers els últims cinc anys ha estat la que uneix Figue­res i Roses, amb un crei­xe­ment del 41,5%: de 433.541 el 2019 a 613.670 el 2024. També han tin­gut aug­ments pro­pers al 40% tant la línia Girona-Vidre­res-Llo­ret, amb un incre­ment del 38,1% (de 309.428 a 427.419), com la línia Girona-Santa Coloma de Far­ners-Sant Hilari Sacalm-Arbúcies, amb un ascens del 37,3% (de 229.402 a 315.047). La línia amb més viat­gers con­ti­nua sent la que uneix Girona amb Palamós i Pala­fru­gell, que l’any 2024 va arri­bar als 815.213 usu­a­ris, un 26,3% més que cinc anys abans.

Només hi ha una línia que encara no ha arri­bat al volum de viat­gers d’abans de la pandèmia. És la Girona-Tor­ro­e­lla-l’Estar­tit. El 2019, va tenir 136.056 usu­a­ris i, l’any pas­sat, s’hi va que­dar encara un 3,2% per sota, amb 131.735.

Pel que fa a la pri­mera línia giro­nina que es va implan­tar a la xarxa, la Girona-Olot, ha cres­cut en 5 anys un 15,2%: de 118.583 viat­gers, el 2019, a 136.588, l’any pas­sat.

Si mirem les dades de crei­xe­ment intera­nual, la línia que més va aug­men­tar els usu­a­ris el 2024 res­pecte del 2023 va ser la de Girona a Santa Coloma, Sant Hilari i Arbúcies (18,4%), seguida de la de Girona a Vidre­res i Llo­ret (13,7%). A més distància se situen la línia Girona-Palamós-Pala­fru­gell, amb un auge del 9,3%, la Girona-Olot, amb un incre­ment del 9%, i la Figue­res-Roses, amb un ascens del 7,8%. Per últim, la línia Girona-Tor­ro­e­lla-l’Estar­tit va pujar un 0,9%.

A tot Cata­lu­nya

Les 45 línies Exprés.​cat de tot el país van sumar, l’any pas­sat, un nou màxim de 31.581.486 viat­gers, un 19,3% més que el 2023 i un 38,8% més que el 2019. La xarxa, cre­ada el 2012, consta de 26 línies a Bar­ce­lona, 7 a Tar­ra­gona, 6 a Lleida i 6 a Girona que ofe­rei­xen busos amb velo­ci­tat comer­cial alta i menys para­des en els cor­re­dors amb més demanda.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia