L’atenció domiciliària es complementarà amb 600 robots socials
L’Ajuntament aprova la compra d’una tecnologia que pretén millorar l’autonomia de les persones grans a casa
L’Ajuntament de Barcelona ha aprovat la compra de 600 assistents robòtics intel·ligents (ARI) per complementar l’atenció domiciliària. Una tecnologia que, segons el consistori, no substituirà cap servei que presten les persones sinó que ajudarà a detectar amb rapidesa accidents domèstics com caigudes i farà recordatoris als usuaris com una visita mèdica, a més de resoldre dubtes puntuals.
El pressupost de la licitació és de quasi 3,8 milions d’euros, que es finançaran amb els fons europeus Next Generation. El contracte és ampliable fins arribar a les 1.000 unitats. 400 robots estan destinats a domicilis particulars i 200, gestionats pel departament de Drets Socials de la Generalitat, s’instal·laran a centres residencials de la ciutat. Segons fonts municipals, l’objectiu del robot social és millorar la vida i l’autonomia de les persones grans en primera fase de deteriorament cognitiu o dependència. A més, es vol provar l’eficàcia de la teleassistència avançada mitjançant l’ús d’un robot social i avaluar la utilitat de la tecnologia per afavorir el dia a dia de persones en estat inicial de deteriorament cognitiu, entre altres.
La regidora de Salut, Persones amb Discapacitat i Estratègia contra la Soledat, Marta Villanueva, ha explicat que l’adquisició de robots socials ARI “ens permet incorporar innovació tecnològica en l’àmbit social en una tasca que ha de ser complementària a la que fan els treballadors i les treballadores en els domicilis”. Villanueva també ha destacat “el paper d’acompanyament que pot fer l’assistent robòtic intel·ligent en la lluita contra la soledat no desitjada”.