Infraestructures i serveis

estat espanyol

Ofensiva d’ERC al Senat pel nou caos a Rodalies

Una protesta de maquinistes de Renfe i la suspensió dels reforços previstos van afectar l’R2 Sud i l’R4 sobre tot entre les estacions de Cunit i El Vendrell

Els repu­bli­cans van pre­sen­tar ahir dilluns al Senat una bate­ria de pre­gun­tes diri­gi­des al govern espa­nyol exi­gint res­pos­tes i solu­ci­ons davant una nova situ­ació de retards a l’R2 Sud i l’R4 de la xarxa fer­roviària cata­lana. Aquest epi­sodi va afec­tar les línies R2 Sud i R4 de la xarxa, on els retards més greus es van pro­duir entre les esta­ci­ons de Cunit i el Ven­drell.

La situ­ació ja va començar a ser defi­ci­ent el pas­sat dis­sabte, moment en el qual el sin­di­cat de maqui­nis­tes de Renfe havia con­vo­cat pro­tes­tes pel traspàs de Roda­lies. Davant aquest fet, l’ope­ra­dora va deci­dir sus­pen­dre els reforços que havia pre­vist amb motiu de la cele­bració de les des­fi­la­des i fes­tes de car­nes­tol­tes.

Les pro­tes­tes i la manca de com­bois de reforç va pro­vo­car la sus­pensió de fins a 106 trens. Aquest fet es va tras­lla­dar al dilluns, moment en el qual mol­tes per­so­nes fan ser­vir el ser­vei de Roda­lies per a anar a tre­ba­llar. Va ser aquí, de nou, on es van tro­bar amb una situ­ació injus­ti­fi­ca­ble.

“La situ­ació vis­cuda aquests dies en les esta­ci­ons de Cunit i el Ven­drell no és un fet pun­tual”, ha decla­rat la sena­dora Laura Cas­tel. “Tant les aglo­me­ra­ci­ons com la infor­mació insu­fi­ci­ent i equi­vo­cada que es dona als usu­a­ris és periòdica i recur­rent”, ha afe­git.

Per tot això, els repu­bli­cans han pre­gun­tat des de la cam­bra alta espa­nyola al minis­tre de trans­ports del govern de l’Estat, Óscar Puente, com “valora” la situ­ació de caos vis­cuda en Roda­lies aquest cap de set­mana, si va estar infor­mat de totes les deci­si­ons que es van pren­dre a l’hora de supri­mir reforços, i si té pre­vist esbri­nar les cau­ses con­cre­tes que han ori­gi­nat aquests pro­ble­mes.

Final­ment, Cas­tel ha recor­dat que mal­grat haver arri­bat a un acord per al traspàs inte­gral del ser­vei, avui el govern espa­nyol encara té la res­pon­sa­bi­li­tat de “ges­ti­o­nar” la xarxa fer­roviària cata­lana: “És el seu deure de garan­tir que els cata­lans i les cata­la­nes puguin arri­bar al tre­ball a l’hora que toca”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia