Societat

mobile world congress

Durant el MWC s’han registrat 27 detinguts i 59 fets delictius, la majoria furts

Els robatoris amb violència i intimidació han tingut una davallada del 67% en aquesta edició del certamen

Un total de 27 per­so­nes detin­gu­des i 59 fets delic­tius regis­trats, un 78% dels quals furts, és el balanç del dis­po­si­tiu de segu­re­tat orga­nit­zat pels Mos­sos d’Esqua­dra durant el Mobile World Con­gress, segons ha expli­cat la poli­cia cata­lana.

El pla de segu­re­tat s’ha estruc­tu­rat en tres eixos prin­ci­pals: el man­te­ni­ment de l’ordre públic, la segu­re­tat inte­gral dels con­gres­sis­tes i la pre­venció ade­quada al nivell d’alerta anti­ter­ro­rista. A banda dels Mos­sos també en for­ma­ven part la Guàrdia urbana de Bar­ce­lona, la Guàrdia Urbana de l’Hos­pi­ta­let, els orga­nit­za­dors del Mobile, els res­pon­sa­bles de Fira de Bar­ce­lona i Turisme de Bar­ce­lona. Els roba­to­ris amb violència i inti­mi­dació han tin­gut una dava­llada del 67% en aquesta edició del cer­ta­men.

Una de les actu­a­ci­ons poli­ci­als que des­ta­quen els Mos­sos va tenir lloc el diu­menge previ a l’inici de l’esde­ve­ni­ment. Una patru­lla de paisà al Prat de Llo­bre­gat va obser­var un vehi­cle amb dues per­so­nes a dins. Als agents els va cri­dar l’atenció l’acti­tud ner­vi­osa que mos­tra­ven. Les van iden­ti­fi­car i van resul­tar ser delin­cu­ents mul­ti­rein­ci­dents que tenien diver­ses ordres de recerca, detenció i pre­sen­tació vigents eme­ses per diver­sos jut­jats.

A més, en escor­co­llar-los van com­pro­var que por­ta­ven una car­tera amb diners en efec­tiu, docu­men­tació i tar­ge­tes bancàries a nom d’una ter­cera per­sona, un con­gres­sista que aca­bava de patir un furt i a qui es va poder retor­nar les per­ti­nen­ces. Les dues per­so­nes van que­dar detin­gu­des.

El pla també ha donat cober­tura a la mobi­li­tat dels assis­tents tant a la xarxa de trans­port públic com en el pri­vat per faci­li­tar i garan­tir la seva segu­re­tat. A banda, els con­gres­sis­tes han dis­po­sat d’una ofi­cina de denúncies a l’aero­port i una altra dins de l’espai del congrés.

Els assis­tents també han tin­gut al seu ser­vei un telèfon d’assistència ope­ra­tiu les 24 hores del dia, amb ser­vei de tra­ducció als prin­ci­pals idi­o­mes del món, on podien con­sul­tar qual­se­vol dubte o sol·lici­tar ser­veis d’emergència.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia