infraestructures
El túnel de la Rovira estarà tallat en sentit descendent durant quatre mesos per obres de millora
Laia Bonet demana paciència des del 23 de març a la ciutadania mentre es fan les actuacions a la infraestructura
El túnel de la Rovira estarà tallat en sentit descendent durant quatre mesos a partir del 23 de març per obres de millora a la infraestructura.
Mentre duri el tall, s’han establert itineraris alternatius des de la sortida 3, sentit Llobregat, i 4, sentit Besòs, de la ronda de Dalt i també des de la sortida 6 en els dos sentits. A més, el tall afecta les línies d’autobús V21, 102 i 112.
Passats aquests quatre mesos, s’iniciaran les actuacions al tub de l’altra banda, que comportaran un tall del trànsit en sentit ascendent durant un mes. Segons l’Ajuntament, cada dia passen pel túnel uns 18.000 vehicles en cada sentit. La tinenta d’alcaldia de Mobilitat, Laia Bonet, defensa que l’actuació és important i demana “paciència” a la ciutadania.
Segons ha explicat Bonet en declaracions als mitjans, les obres al túnel ja van començar el desembre passat, però fins ara s’han fet en horari nocturn. Ara, però, la construcció de tres galeries d’evacuació requereix el tall absolut del trànsit en sentit descendent. Així, Bonet ha reconegut que les obres generaran molèsties, però ha argumentat que són “importants” i “necessàries” i ha indicat que s’entomen “amb el mínim temps possible”.
Un cop fets els talls, tant en sentit descendent primer com en sentit ascendent després, es continuaran les tasques amb talls nocturns fins a acabar l’obra a finals del 2025.
Les obres, que tenen un pressupost de 17,4 milions d’euros, volen actualitzar i adaptar la infraestructura del túnel, que és del 1987, i té una longitud d’uns 1.300 metres. Així, les actuacions previstes els pròxims mesos tenen com a objectiu millorar-ne la seguretat però també renovar el paviment, tractar les patologies estructurals o millorar-ne el drenatge, entre altres.
Rutes alternatives
Per facilitar els recorreguts durant el primer tall del túnel, que té una durada prevista de quatre mesos, s’han establert diferents itineraris alternatius i es regularan els semàfors per optimitzar aquests itineraris.
Des de la sortida 3 de la ronda de Dalt en sentit Llobregat o la sortida 4 en direcció Besòs, l’itinerari recomanat s’iniciarà a la plaça Karl Marx, continuarà pel passeig de Valldaura fins a arribar a la plaça de la República, des d’allà pel passeig de Verdum enllaçant amb el carrer del Doctor Pi i Molist, l’avinguda del Quinze, el passeig de Maragall fins a arribar la ronda del Guinardó.
Des de la sortida 6 de la ronda de Dalt en tots dos sentits, el desviament es farà o bé per l’avinguda de la República Argentina o pel carrer Esteve Terrades per a enllaçar amb l’avinguda de Vallcarca.
A banda també hi ha previst un desviament. Des de l’avinguda de l’Estatut, per a enllaçar amb el carrer de Lisboa, el carrer de Tajo (en tots tres s’habilitarà un segon carril de baixada) i el passeig de Maragall fins al carrer de Sant Antoni Maria Claret.
Les obres també afectaran diferents línies d’autobusos. A la V21 s’anul·len dues parades de la rambla del Carmel i s’habilita una parada provisional al carrer de Dante. La línia es reforçarà per mantenir la freqüència, sobretot en hora punta. De la línia 102, s’anul·la la parada d’origen i final actual i es trasllada uns metres al passeig de Maragall. I, finalment, la línia 112 mantindrà una parada davant del CAP i traslladarà la parada d’origen i final de línia al carrer de Porto.