Infraestructures i serveis

política

La Generalitat decreta serveis mínims del 66% a les hores punta durant per la vaga a Renfe

Les aturades se celebraran de forma total o parcial entre dilluns que ve i el 3 d’abril

El Depar­ta­ment d’Empresa i Tre­ball ha decre­tat uns ser­veis mínims del 66% en hores punta i del 33% en hores vall per a les set jor­na­des de vaga con­vo­ca­des entre en 17 de març i el 3 d’abril a Renfe, d’acord amb l’ordre sig­nada pel con­se­ller Miquel Sàmper.

Es con­si­dera hora punta entre les sis del matí i dos quarts de deu del matí i entre les cinc de la tarda i dos quarts de nou del ves­pre. CCOO, UGT, la CGT, la Con­fe­de­ració Inter­sin­di­cal-SF i Semaf van con­vo­car diver­ses jor­na­des d’atu­ra­des totals i par­ci­als per denun­ciar els incom­pli­ments dels acords sig­nats el 2023 que van ser­vir per des­con­vo­car una altra pro­testa en relació amb el traspàs de Roda­lies a la Gene­ra­li­tat i la “pri­va­tit­zació” del trans­port de mer­ca­de­ries.

Con­cre­ta­ment, els sin­di­cats van con­vo­car 24 hores de vaga per als dies 17 i 26 de març i 1 d’abril i par­ci­als durant la resta de dies: el dia 19 de març de 6.00 a 9.00 hores, de 14.00 a 17.00 hores i de 21.00 a 23.00 hores; el dia 24 de març de 2025: de 6.30 a 9.30 hores, de 14.30 a 17.30 hores i de 20.30 a 22.30 hores; el dia 28 de març de 2025, de 6.00 a 9.00 hores, de 13.30 a 16.30 hores i de 20.30 a 23.00 hores i el dia 3 d’abril de 2025, de 6.30 a 9.30 hores, de 14:30 a 17:30 hores i de 21.00 a 23.00 hores.

L’ordre esta­bleix que els ser­veis mínims dic­tats “es jus­ti­fi­quen pel desen­vo­lu­pa­ment de vagues ante­ri­ors amb aques­tes pro­por­ci­ons, que han con­ci­liat de manera equi­li­brada el dret cons­ti­tu­ci­o­nal a la vaga i el ser­vei essen­cial al trans­port de la ciu­ta­da­nia”.

Els sin­di­cats van denun­ciar fa uns dies, quan van con­vo­car les atu­ra­des, que es van tren­car els com­pro­mi­sos asso­lits en la reunió del 23 de novem­bre del 2023 que garan­tien que Renfe i Adif con­ti­nu­a­rien sent els pres­ta­dors dels ser­veis de Roda­lies, que es pre­ser­va­ria la inte­gri­tat de la plan­ti­lla de les dues empre­ses i que s’esta­bli­rien grups de tre­ball i nego­ci­ació per adop­tar “solu­ci­ons con­sen­su­a­des” als rep­tes del sec­tor.

Ara, sos­te­nen, s’ha comu­ni­cat la cre­ació d’una empresa mixta ali­ena al grup Renfe sense comp­tar amb la pos­si­bi­li­tat de par­ti­ci­pació del comitè d’empresa i s’ha impul­sat l’exclusió de la línia R1 de la Xarxa d’Interès Gene­ral.

Per la seva banda, aquesta set­mana el minis­teri de Trans­ports va decre­tar ser­veis mínims del 72% per a l’alta velo­ci­tat i de llarga distància i d’un 24% per a les mer­ca­de­ries.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia