Infraestructures i serveis

Barcelona

Tancat el túnel de la Rovira en sentit descendent durant quatre mesos

El túnel de la Rovira de Bar­ce­lona ha que­dat tan­cat al trànsit aquest diu­menge en sen­tit des­cen­dent per poder exe­cu­tar les obres de reno­vació de la segu­re­tat, en con­cret, es cons­trui­ran tres gale­ries d’eva­cu­ació del túnel amb con­nexió trans­ver­sal entre els dos tubs. També es millo­rarà l’eficiència energètica, el pavi­ment, es trac­ta­ran les pato­lo­gies estruc­tu­rals i es tre­ba­llarà en la imper­me­a­bi­lit­zació i el dre­natge. Aquesta trans­for­mació per­metrà actu­a­lit­zar aquesta infra­es­truc­tura, que data de 1987. Amb una lon­gi­tud d’uns 1.300 metres, l’entrada sud és al barri del Baix Gui­nardó i la nord, al Car­mel. Les obres tenen un pres­su­post de 17,4 mili­ons d’euros i s’allar­ga­ran durant qua­tre mesos.

A par­tir de l’estiu, un cop enlles­ti­des les obres del tub des­cen­dent, s’ini­ci­a­ran les actu­a­ci­ons al tub ascen­dent, que com­por­ta­ran un tall del trànsit amb una durada d’un mes. Igual­ment, durant els qua­tre mesos de tall del tub des­cen­dent, es man­tin­dran els talls noc­turns del tub ascen­dent que s’han anat fent els dar­rers mesos les nits de diu­menge a dijous, de manera que es faran des­vi­a­ments de trànsit a través de la ronda del Gui­nardó, el pas­seig de Mara­gall, i els car­rers de Tajo i de Lis­boa.

La pri­mera tinenta d’alcal­dia, Laia Bonet, demana “com­prensió i paciència” a la ciu­ta­da­nia perquè les afec­ta­ci­ons seran impor­tants, “però alhora necessàries per millo­rar la segu­re­tat i la qua­li­tat de les ins­tal·laci­ons”. “Hem de posar al dia una infra­es­truc­tura que té vora 40 anys i que fan ser­vir molts vehi­cles de la ciu­tat i el trans­port públic”, hi afe­geix.

L’Ajun­ta­ment pro­posa dife­rents iti­ne­ra­ris alter­na­tius. Un d’ells par­teix de la plaça de Kark Marx, pel pas­seig de Vall­daura fins a arri­bar a la plaça de la República, des d’allà pel pas­seig de Ver­dum enllaçant amb el car­rer del Doc­tor Pi i Molist, l’avin­guda del Quinze, el pas­seig de Mara­gall fins a arri­bar la ronda del Gui­nardó.

Un altre és des­viar-se per l’avin­guda de la República Argen­tina o pel car­rer Esteve Ter­ra­des i enllaçar amb l’avin­guda de Vall­carca. També es pot, des de l’avin­guda de l’Esta­tut, enllaçar amb el car­rer de Lis­boa, el car­rer de Tajo (en tots tres s’ha habi­li­tat un segon car­ril de bai­xada per ampliar la capa­ci­tat de les vies) i el pas­seig de Mara­gall fins al car­rer de Sant Antoni Maria Claret.

La reno­vació del túnel de la Rovira és la pri­mera actu­ació que s’emmarca en el pro­jecte de trans­for­mació de l’àmbit de la ram­bla del Car­mel.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia