Societat

El president d'Adif evita contestar si s'ha encarregat l'auditoria per les irregularitats del Prat

No se sap res de l'audi­to­ria que s'havia d'encar­re­gar per exa­mi­nar els pro­ces­sos d'adju­di­cació d'Adif arran del cas de l'estació d'emergències per al TGV al Prat de Llo­bre­gat, mig cons­truïda tot i no haver estat adju­di­cada. El pre­si­dent de l'orga­nisme, Anto­nio González, ha evi­tat res­pon­dre a la pre­gunta sobre el cas for­mu­lada pel dipu­tat i regi­dor del PP al Prat Antoni Gallego.

En una com­pa­rei­xença a la comissió de Foment del Congrés, González ha sen­tit com Gallego li pre­gun­tava si ja s'ha començat l'audi­to­ria, dema­nada pel Senat en una votació apro­vada l'1 d'octu­bre després la minis­tra Mag­da­lena Álva­rez hagués reco­ne­gut un "error" en el procés irre­gu­lar per adju­di­car l'equi­pa­ment. "Molt em temo que aquest estudi orde­nat pel Senat no s'ha ni tan sols encar­re­gat", ha adver­tit Gallego en for­mu­lar la pre­gunta. Com que en la pri­mera ronda de res­pos­tes González ni ha esmen­tat el tema, el dipu­tat popu­lar hi ha insis­tit. "No m'ha con­tes­tat", li ha fet notar. Però no era l'única qüestió que el pre­si­dent d'Adif no havia res­post, i quan ha donat la segona entrega de res­pos­tes aquest tema ha tor­nat a que­dar obviat. Ni tan sols ha inten­tat jus­ti­fi­car-se dient que encar­re­gar l'audi­to­ria no és com­petència seva, com sí que ha fet, també dues vega­des, res­pecte la data de cons­trucció de l'estació de la Sagrera, que segons ell només pot deci­dir la soci­e­tat Sagrera Alta Velo­ci­tat, for­mada per l'Estat, la Gene­ra­li­tat i l'Ajun­ta­ment de Bar­ce­lona.

Adif va sus­pen­dre el procés d'adju­di­cació del PAET (punt d'avançament i esta­ci­o­na­ment de trens) del Prat el 9 de setem­bre, el dia abans que s'obris­sin les pli­ques de les empre­ses que s'havien pre­sen­tat al con­curs i deu dies després que l'AVUI tragués a la llum que l'equi­pa­ment ja estava gai­rebé cons­truït abans de la lici­tació. La minis­tra de Foment va expli­car al Senat, a pre­gun­tes de la par­la­mentària de CiU Mont­ser­rat Can­dini, que tot ple­gat havia estat un "error mate­rial". Segons la seva versió, el PAET es va començar a cons­truir per raons d'urgència, se suposa que amb una ampli­ació de pres­su­post de les obres prin­ci­pals del TGV, i l'error es va come­tre quan es va con­vo­car el con­curs per la part de l'obra que fal­tava: el con­curs que s'ofe­ria era, clara­ment, per al pro­jecte com­plet.

Les esquer­des
L'altre greuge pen­dent del TGV al Prat són les esquer­des apa­re­gu­des en mol­tes cases de la població fa dos anys, men­tre es cons­truïa la línia d'alta velo­ci­tat. Gallego li ha retret a González que hi ha famílies a les quals encara no s'han repa­rat els des­per­fec­tes. En aquesta qüestió, tot i el seu escep­ti­cisme, el pre­si­dent d'Adif s'ha com­promès a fer com­plir "imme­di­a­ta­ment els com­pro­mi­sos adqui­rits" per l'orga­nisme en aquest cas.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.