Societat

Trànsit creu que la reducció en un 11% de la contaminació en la zona 80 valida la mesura

Trànsit

El direc­tor del Ser­vei Català del Trànsit (SCT), Josep Pérez Moya, con­si­dera que la reducció en un 11% de les emis­si­ons d'òxid de nitro­gen i partícules en sus­pensió en les vies on s'aplica el límit de velo­ci­tat màxima de 80 quilòmetres per hora, així com el des­cens de la sinis­tra­li­tat, "vali­den" la mesura.

Pérez Moya opina que la "mesura té bons resul­tats" i ha des­ta­cat el que diuen els experts en mobi­li­tat, que si es baixa la velo­ci­tat de 100 a 80, "es redu­eix la con­ta­mi­nació i el con­sum", a més de reforçar la segu­re­tat vial.

"S'està en la línia d'acon­se­guir el que marca la Unió Euro­pea", ha apun­tat, cosa que vol dir que la "mesura era vàlida i els resul­tats posi­tius". A més, ha qua­li­fi­cat "d'irres­pon­sa­bles" aquells que qüesti­o­nen els resul­tats perquè, a més de bai­xar la con­ta­mi­nació, s'han reduït un 36,8% els morts en acci­dent, i al vol­tant del 30% els ferits.

"Es qüesti­ona la mesura per prin­cipi, sense cap tipus de rigor i sense una argu­men­tació alter­na­tiva, una mesura que és posi­tiva", ha afe­git.

El direc­tor de Trànsit ha expli­cat que la limi­tació de 80 km/h ha permès regis­trar fins a 144 acci­dents menys durant el pri­mer any d'implan­tació de la mesura, el 2008.

Un 30% menys de cues
Pérez Moya ha asse­gu­rat que en algu­nes vies limi­ta­des a 80 hi ha menys reten­ci­ons, fins a un 30% menys de cues. "L'auto­pista C-32 ha tin­gut una millora que supera de llarg el 20%, encara que en d'altres vies la millora ha sigut d'un 10% o un 8%", ha remar­cat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.