Herrera avisa que la mala qualitat de l'aire a Barcelona provoca morts
Medi ambient
El secretari general d'ICV, Joan Herrera, ha defensat la necessitat de la limitació de velocitat a les entrades a Barcelona amb l'objectiu de millorar la qualitat de l'aire a la zona, tot recordant que la contaminació també provoca problemes de salut. En una entrevista amb l'ACN, Herrera ha remarcat que la mala qualitat de l'aire provoca morts i que mesures com la limitació de velocitat a 80 km/h, o la velocitat variable, ajuden a reduir la contaminació. "La UE ha estat més d'un cop a punt de treure'ns targeta vermella per la mala qualitat de l'aire", ha alertat. Herrera s'ha obert a parlar de variar la velocitat a l'alça, com ha reclamat el conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, però sempre que s'hagin millorat els índex de contaminació.
Com en d'altres ciutats
En una setmana on aquestes mesures han provocat algunes controvèrsies, Herrera ha recordat que aquesta limitació de velocitat "s'ha implementat a multituds de ciutats" a Europa i que en ciutats com Londres "han arribat a l'extrem" que els cotxes poden entrar-hi "un dia si, un dia no, en funció de la matrícula que tenen".
Herrera ha defensat "l'èxit" de la proposta, ja que "per cada quilòmetre que s'ha disminuït la velocitat, s'han aconseguit evitar morts". "Hem aconseguit que una experiència controvertida hagi esdevingut una experiència d'èxit", ha afirmat. Davant algunes veus que apunten la necessitat que la velocitat també sigui variable a l'alça, Herrera ha dit que "mentre hi hagi els índex de contaminació que hi ha a Barcelona i l'àrea metropolitana, cal mantenir les polítiques". "En el moment que aconseguim reduir els índex de contaminació de mala qualitat de l'aire, podem parlar-ne", ha assenyalat.
La qualitat de l'aire, mortal
Ara bé, el número dos d'ICV ha advertit que, per les "peculiaritats orogràfiques" de Barcelona, situada entre el mar i la serralada de Collserola, "els seus índex de contaminació fan que siguin molt elevats, fins al punt que moren desenes, i a vegades centenars de persones, per la mala qualitat de l'aire". A més, ha remarcat que aquesta mesures suposa, a més de millorar la qualitat de l'aire, "una millora de la sinistralitat".
Herrera ha demanat "la mateixa contundència amb la denúncia entorn a la mala qualitat de l'aire", ja que una de les causes principals és l'alt volum de vehicles. "La densitat de vehicles per quilòmetre quadrat de Barcelona respecte a Berlín es multiplica per set o per vuit", ha dit. Herrera ha demanat als actors que "emeten opinió" que "es preocupin de la mala qualitat de l'aire i de la repercussió que té sobre la salut".
El secretari general d'ICV ha assegurat que les mesures que està portant a terme el govern per la millora de la qualitat de l'aire allunya l'àrea metropolitana de Barcelona de la possibilitat que la UE tregui la "targeta vermella".