Societat
Treballadors de TMB inicien una campanya per demanar la reducció de jornada
Es neguen a haver de treballar més hores per gaudir dels dos dies de festa setmanals i asseguren que treballant menys, l'empresa TMB podria oferir 500 llocs de treball nous
Els treballadors i treballadores d’autobusos de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) han iniciat una campanya per denunciar "l’actitud immobilista" de l’alcalde, Jordi Hereu, i de la direcció de l’empresa de transports. Els xofers es neguen a ampliar la seva jornada laboral per gaudir a canvi dels dos dies de festa setmanals, i asseguren que treballant menys hores, l'empresa generaria 500 llocs de treball.
"Des de TMB, ens diuen que ens donaran els dos dies de festa, però que ens allargaran la jornada" explica el president del Comitè de Conveni, Saturnino Mercader. Afirma que els conductors, que treballen una mitjana de 7 hores i quatre minuts diaris, hauran de treballar entre 7 hores i mitja i 8 hores i quart. "Volem deixar-ho en 7 hores i quatre minuts i com tindríem més descans, generaríem 500 llocs de treball" assegura.
El preacord del nou conveni, per incloure dos dies de festa per als treballadors, es va signar amb l'empresa després de les nombroses vagues d'autobusos que van tenir lloc l'hivern de l'any passat. Des d'aleshores, i ja fa més d'un any, no han aconseguit pactar un conveni satisfactori amb el consistori barceloní.
Mentrestant no s'efectuaven aquests descansos, els treballadors van pactar amb la direcció que, per cada dia de feina, se'ls donés 25 minuts de descans.
Mercader assegura que davant la crisi econòmica, és important que "una empresa pública pugui oferir 500 llocs de treball" i que "això s'ha de saber". Afirma que així es podria aportar "un granet de sorra per sortir d’aquest panorama de destrucció de feina".
A més, aprofiten per denunciar que fa un any l'empresa va reduir un 7% el servei d'autobusos, i unes 50 línies han quedat afectades.
TMB: "Cap empresa podria assumir el que demanen"
Mentrestant des de TMB asseguren que l'empresa ha estat impulsant la negociació del conveni i que ha fet una proposta que satisfà tots els col·lectius d'autobusos, perquè inclou els dos dies de festa i la disminució d'hores de treball, entre d'altres mesures.
Expliquen que els xofers "demanen reduir 150 hores la jornada anual i que s'augmenti en 1.700 euros el salari anual de tothom" i que això incrementaria un 40% els costos de personal. "Cap empresa és capaç d'assumir-ho i encara menys en context de crisi" asseguren.
"Ara que ja tenen els dos dies de festa reivindiquen una altra cosa per no signar el conveni, perquè hi ha una majoria sindical que no el vol signar" explica un portaveu de TMB. Afirma que el conveni continua i que els treballadors "ja tenen el que demanaven perquè tenen els dos dies de festa sobre la taula" i "només els han de signar".
Boicoteig d'actes
La campanya iniciada pels conductors de la companyia de trasports, per demanar aquesta reducció de la jornada, es va posar en marxa el dimarts passat i pretén informar als ciutadans i denunciar la negativa de l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, d'arribar a un acord. "Protestarem anant als actes als que assisteixi l'alcalde" assegura Mercader.
De moment, el mateix dimarts, una dotzena d'empleats van boicotejar una presentació sobre el Zoo, que va presidir Hereu al mirador del parc de Fòrum. Entre ells hi havia el president del comitè d'empresa, Saturnino Mercader i el delegat sindical Josep Garganté, tots dos de la CGT.
Representants d'Actub també van assistir a la protesta. Quan va arribar l'alcalde al mirador els treballadors van començar una cassolada i van seguir-lo amb un megàfon fins al final del mirador amb una pancarta que deia "Treballadors de TMB per un bon servei".
Hereu va demanar als representants sindicals que el deixessin parlar "d'un projecte important per la ciutat" referint-se a la transformació del Zoo i els va recordar que ja estan "a una taula negociant".
"Des de TMB, ens diuen que ens donaran els dos dies de festa, però que ens allargaran la jornada" explica el president del Comitè de Conveni, Saturnino Mercader. Afirma que els conductors, que treballen una mitjana de 7 hores i quatre minuts diaris, hauran de treballar entre 7 hores i mitja i 8 hores i quart. "Volem deixar-ho en 7 hores i quatre minuts i com tindríem més descans, generaríem 500 llocs de treball" assegura.
El preacord del nou conveni, per incloure dos dies de festa per als treballadors, es va signar amb l'empresa després de les nombroses vagues d'autobusos que van tenir lloc l'hivern de l'any passat. Des d'aleshores, i ja fa més d'un any, no han aconseguit pactar un conveni satisfactori amb el consistori barceloní.
Mentrestant no s'efectuaven aquests descansos, els treballadors van pactar amb la direcció que, per cada dia de feina, se'ls donés 25 minuts de descans.
Mercader assegura que davant la crisi econòmica, és important que "una empresa pública pugui oferir 500 llocs de treball" i que "això s'ha de saber". Afirma que així es podria aportar "un granet de sorra per sortir d’aquest panorama de destrucció de feina".
A més, aprofiten per denunciar que fa un any l'empresa va reduir un 7% el servei d'autobusos, i unes 50 línies han quedat afectades.
TMB: "Cap empresa podria assumir el que demanen"
Mentrestant des de TMB asseguren que l'empresa ha estat impulsant la negociació del conveni i que ha fet una proposta que satisfà tots els col·lectius d'autobusos, perquè inclou els dos dies de festa i la disminució d'hores de treball, entre d'altres mesures.
Expliquen que els xofers "demanen reduir 150 hores la jornada anual i que s'augmenti en 1.700 euros el salari anual de tothom" i que això incrementaria un 40% els costos de personal. "Cap empresa és capaç d'assumir-ho i encara menys en context de crisi" asseguren.
"Ara que ja tenen els dos dies de festa reivindiquen una altra cosa per no signar el conveni, perquè hi ha una majoria sindical que no el vol signar" explica un portaveu de TMB. Afirma que el conveni continua i que els treballadors "ja tenen el que demanaven perquè tenen els dos dies de festa sobre la taula" i "només els han de signar".
Boicoteig d'actes
La campanya iniciada pels conductors de la companyia de trasports, per demanar aquesta reducció de la jornada, es va posar en marxa el dimarts passat i pretén informar als ciutadans i denunciar la negativa de l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, d'arribar a un acord. "Protestarem anant als actes als que assisteixi l'alcalde" assegura Mercader.
De moment, el mateix dimarts, una dotzena d'empleats van boicotejar una presentació sobre el Zoo, que va presidir Hereu al mirador del parc de Fòrum. Entre ells hi havia el president del comitè d'empresa, Saturnino Mercader i el delegat sindical Josep Garganté, tots dos de la CGT.
Representants d'Actub també van assistir a la protesta. Quan va arribar l'alcalde al mirador els treballadors van començar una cassolada i van seguir-lo amb un megàfon fins al final del mirador amb una pancarta que deia "Treballadors de TMB per un bon servei".
Hereu va demanar als representants sindicals que el deixessin parlar "d'un projecte important per la ciutat" referint-se a la transformació del Zoo i els va recordar que ja estan "a una taula negociant".
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.