Societat
TMB titlla de "desorbitades" les demandes dels sindicats dels conductors d'autobús
L'empresa considera que els sindicats "fan creure" que lluiten per la creació de 500 llocs de treball quan en realitat tenen un objectiu "purament econòmic"
El president de la taula de negociació del Conveni Col·lectiu d'Autobusos ha convocat aquest dimarts una nova reunió, passats els quinze dies de reflexió que va proposar a empresa i treballadors. Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha exposat que aquest període "només" ha servit als sindicats majoritaris d'autobusos per "boicotejar diversos actes de l'alcalde de Barcelona i de TMB", i "per tornar a la taula de negociació amb la mateixa plataforma de demandes desorbitades, que ignora la conjuntura econòmica actual i que representaria un increment del 40% dels costos de personal".
Les reivindicacions dels sindicats són, segons TMB, una dissetena paga extraordinària coincidint amb les Festes de la Mercè, la pujada d'un nivell salarial per a diversos col·lectius, l'increment mitjà d'uns 1.700 euros anuals per a cada treballador i la reducció de 150 hores en la jornada anual de treball, equivalent aproximadament a un 8,5% menys de dedicació.
L'empresa ha explicat que "aquesta és la paradoxa" amb què es troben "des que el sector sindical que va desencadenar el conflicte durant el 2007 i el 2008 s'ha erigit en majoritari i es veu presoner del seu propi maximalisme". TMB veu en l'estratègia d'aquests sindicats l'intenció de "dilatar" la negociació per buscar un moment més propici per provocar un nou conflicte i "tornar a utilitzar els usuaris com a ostatges".
Des de la companyia de transports expliquen que per això els sindicats "han orquestrat una campanya de boicots i propaganda, coincidint amb el període previ a les eleccions europees, tergiversant la realitat i fent creure que lluiten per crear 500 llocs de treball, quan el seu objectiu és purament econòmic".
TMB ofereix millores que "ressalten en el context de recessió econòmica"
La direcció de TMB ha manifestat la seva voluntat de continuar negociant per arribar a un pacte i millorar les condicions de treball de la plantilla desenvolupant els acords assolits el 14 d'abril de 2008, que garantien els dos dies de descans setmanal per als conductors.
L'empresa ha informat que la seva oferta representa un esforç per millorar les condicions de treball del conjunt del personal d'autobusos, assegurant l'estabilitat dels llocs de treball, l'augment dels descansos, el manteniment del poder adquisitiu, la creació de llocs de treball i la qualitat del servei. "Unes millores que ressalten pel fet de poder-se realitzar en el context de recessió econòmica, de descens general de la mobilitat i de creixement de la desocupació" ha matisat.
Les reivindicacions dels sindicats són, segons TMB, una dissetena paga extraordinària coincidint amb les Festes de la Mercè, la pujada d'un nivell salarial per a diversos col·lectius, l'increment mitjà d'uns 1.700 euros anuals per a cada treballador i la reducció de 150 hores en la jornada anual de treball, equivalent aproximadament a un 8,5% menys de dedicació.
L'empresa ha explicat que "aquesta és la paradoxa" amb què es troben "des que el sector sindical que va desencadenar el conflicte durant el 2007 i el 2008 s'ha erigit en majoritari i es veu presoner del seu propi maximalisme". TMB veu en l'estratègia d'aquests sindicats l'intenció de "dilatar" la negociació per buscar un moment més propici per provocar un nou conflicte i "tornar a utilitzar els usuaris com a ostatges".
Des de la companyia de transports expliquen que per això els sindicats "han orquestrat una campanya de boicots i propaganda, coincidint amb el període previ a les eleccions europees, tergiversant la realitat i fent creure que lluiten per crear 500 llocs de treball, quan el seu objectiu és purament econòmic".
TMB ofereix millores que "ressalten en el context de recessió econòmica"
La direcció de TMB ha manifestat la seva voluntat de continuar negociant per arribar a un pacte i millorar les condicions de treball de la plantilla desenvolupant els acords assolits el 14 d'abril de 2008, que garantien els dos dies de descans setmanal per als conductors.
L'empresa ha informat que la seva oferta representa un esforç per millorar les condicions de treball del conjunt del personal d'autobusos, assegurant l'estabilitat dels llocs de treball, l'augment dels descansos, el manteniment del poder adquisitiu, la creació de llocs de treball i la qualitat del servei. "Unes millores que ressalten pel fet de poder-se realitzar en el context de recessió econòmica, de descens general de la mobilitat i de creixement de la desocupació" ha matisat.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.