Societat
Endesa pagarà
La companyia abonarà indemnitzacions als afectats per l’apagada, tot i que no es demostri la seva responsabilitat en el tall
No queda clar si és per imposició o per voluntat d’esmena, però Endesa pagarà indemnitzacions a tots els afectats per l’apagada elèctrica posterior a la nevada. I ho farà encara que l’expedient informatiu obert per la Generalitat demostri que la companyia no té cap responsabilitat en l’apagada o la gestió posterior de la recuperació del subministrament.
L’anunci el va fer ahir el conseller d’Economia, Antoni Castells, després de la reunió que va mantenir la cúpula directiva d’Endesa amb ell mateix i el president de la Generalitat. Castells va insistir molt a desvincular les indemnitzacions de la sanció que podria caure a la companyia, si es demostra que les infraestructures o el seu manteniment no complien els requisits mínims previstos per la llei de garantia i qualitat de subministrament elèctric. “Les indemnitzacions ni prejutgen que hi hagi cap responsabilitat d’Endesa, ni prejutgen que el govern doni per tancat el cas”, va reblar ell.
Atenent a les paraules de Castells, que va reconèixer que “la companyia ha complert amb les inversions previstes”, no sembla que de l’expedient informatiu se’n pugui derivar una sanció com la de l’apagada de Barcelona del 23 de juliol de 2007. En aquella ocasió, en què el tall de subministrament va ser causat per una concatenació d’avaries, la sanció va arribar als 21 milions, que van assumir entre Red Eléctrica (11 milions) i Endesa (10).
Precisament l’apagada de Barcelona servirà com a referència a l’hora de quantificar les indemnitzacions als clients de la companyia. En funció del nombre de persones que hi havia a cada llar i del nombre de dies que van estar sense subministrament, Endesa va oferir indemnitzacions dels 60 als 300 euros a tots els clients particulars. En total es va haver de fer front a 80.000 reclamacions d’aquest tipus i la companyia es va gastar 14 milions d’euros. Cal tenir en compte, però, que la darrera llar que va recuperar el subministrament ho va fer 55 hores després de l’apagada, molt abans que en el cas de Girona.
Però a banda dels clients particulars, Endesa també haurà de fer front a indemnitzacions a les empreses, que en el cas de les comarques gironines seran superiors a l’apagada barcelonina. En aquest cas no hi ha referència en el cas barceloní. Tot i que les indemnitzacions podrien haver superat els 8 milions d’euros a comerços en els barris barcelonins afectats, entre els que es van quedar sense llum a Girona hi ha polígons industrials sencers o grans hotels. En aquests casos, el volum de la indemnització dependrà dels peritatges que facin les companyies d’assegurances.
A banda de les indemnitzacions, els responsables d’Endesa també van informar el president Montilla com evolucionen els treballs de reconstrucció de les línies afectades. Encara hi ha 14 generadors funcionant, però es manté la previsió de tenir acabats els treballs abans de l’1 de juliol.
L’anunci el va fer ahir el conseller d’Economia, Antoni Castells, després de la reunió que va mantenir la cúpula directiva d’Endesa amb ell mateix i el president de la Generalitat. Castells va insistir molt a desvincular les indemnitzacions de la sanció que podria caure a la companyia, si es demostra que les infraestructures o el seu manteniment no complien els requisits mínims previstos per la llei de garantia i qualitat de subministrament elèctric. “Les indemnitzacions ni prejutgen que hi hagi cap responsabilitat d’Endesa, ni prejutgen que el govern doni per tancat el cas”, va reblar ell.
Atenent a les paraules de Castells, que va reconèixer que “la companyia ha complert amb les inversions previstes”, no sembla que de l’expedient informatiu se’n pugui derivar una sanció com la de l’apagada de Barcelona del 23 de juliol de 2007. En aquella ocasió, en què el tall de subministrament va ser causat per una concatenació d’avaries, la sanció va arribar als 21 milions, que van assumir entre Red Eléctrica (11 milions) i Endesa (10).
Precisament l’apagada de Barcelona servirà com a referència a l’hora de quantificar les indemnitzacions als clients de la companyia. En funció del nombre de persones que hi havia a cada llar i del nombre de dies que van estar sense subministrament, Endesa va oferir indemnitzacions dels 60 als 300 euros a tots els clients particulars. En total es va haver de fer front a 80.000 reclamacions d’aquest tipus i la companyia es va gastar 14 milions d’euros. Cal tenir en compte, però, que la darrera llar que va recuperar el subministrament ho va fer 55 hores després de l’apagada, molt abans que en el cas de Girona.
Però a banda dels clients particulars, Endesa també haurà de fer front a indemnitzacions a les empreses, que en el cas de les comarques gironines seran superiors a l’apagada barcelonina. En aquest cas no hi ha referència en el cas barceloní. Tot i que les indemnitzacions podrien haver superat els 8 milions d’euros a comerços en els barris barcelonins afectats, entre els que es van quedar sense llum a Girona hi ha polígons industrials sencers o grans hotels. En aquests casos, el volum de la indemnització dependrà dels peritatges que facin les companyies d’assegurances.
A banda de les indemnitzacions, els responsables d’Endesa també van informar el president Montilla com evolucionen els treballs de reconstrucció de les línies afectades. Encara hi ha 14 generadors funcionant, però es manté la previsió de tenir acabats els treballs abans de l’1 de juliol.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.