Renfe modificarà la C2 de Rodalies a partir del 31 de gener per les obres del TGV a Sant Andreu Comtal
Infraestructures
Renfe modificarà el recorregut de la línia 2 de Rodalies (Maçanet-Vilanova-Sant Vicenç de Calders) a partir del 31 de gener per l'execució de les obres de la línia d'alta velocitat a l'estació de Sant Andreu Comtal, que es preveu tinguin una durada de 2 anys.Les modificacions afectaran als 130.000 viatgers que utilitzen el servei en dies laborables.
Per tal d'adequar la circulació de trens a les dificultats que comporten les obres, la línia 2 nord iniciarà o finalitzarà el seu recorregut a l'aeroport del Prat, de manera que el servei a l'aeroport des de Barcelona quedarà absorbit per aquesta línia. Fins ara el servei es prestava des de l'Estació de França.
La línia 2 sud iniciarà o finalitzarà el seu recorregut a l'Estació de França, cosa que permetrà incrementar l'oferta de trens amb un comboi cada 15 minuts des de Vilanova a partir de les nou del matí. La mitjana de temps de viatge en aquesta línia s'incrementarà en 5 minuts.
La nova programació permetrà que circuli un tren cada 15 minuts des de Vilanova i la Geltrú a partir de les nou del matí. El delegat del govern espanyol a Catalunya, Joan Rangel, ha volgut destacar aquest punt, ja que afirma que es tracta d'una "reivindicació de les persones que viuen en aquesta àrea geogràfica" i permet "una redistribució del servei"'.
Renfe també preveu una modificació horària, no només de recorregut, per les restriccions al pas per l'àrea de Sant Andreu Comtal, amb un increment de 5 minuts de mitjana en el temps de viatge ja que els trens hauran de reduir la velocitat per tal de no col·lapsar les vies.
A més, per facilitar la mobilitat del flux de viatgers que es desplaça entre el Baix Llobregat i el Vallès Oriental, s'estableix els serveis transversals Granollers-Castelldefels que estalviaran fer el transbordament a Barcelona.
Modificacions a la C1
La línia 1 de Rodalies també patirà modificacions en els horaris, amb un increment del temps de viatge de 3 minuts de mitjana. Això sí, el canvi permetrà incrementar l'oferta dels serveis a Montgat, Montgat Nord i Cabrera de Mar, perquè tots els trens efectuaran parada en aquestes estacions. Això es tradueix en que hi haurà un tren cada sis minuts en hora punta.
El director general de Rodalies i Mitja Distància de Renfe, Javier Pérez Sanz, ha explicat que aquestes modificacions es compatibilitzaran amb "garanties de seguretat" i el manteniment d'un servei de "màxim nivell".
Per tal d'evitar possibles incidències Renfe, ha fet un pla de contingències per respondre ràpidament al problema. També s'ha establert un pla de comunicació i atenció al client, reforçant els equips per atendre les necessitats d'Informació dels viatgers afectats.