Societat
Un pilot que va rescatar els BRIF nega que aquesta operació impedís evacuar els GRAF
Afirma que no va aparèixer l'oportunitat i que ni tan sols els ho van demanar. "Ara no ens fotreu la vida, oi?", van implorar les BRIF als helicòpters perquè baixessin
Un pilot dels helicòpters de la Generalitat que va participar en el rescat dels bombers del ministeri de Medi Ambient (BRIF), Xavier Rovira, ha negat que aquesta operació impedís desallotjar també els bombers dels GRAF de la Generalitat, 5 dels quals van morir.
Rovira ha explicat a la comissió d'investigació que no van tenir l'oportunitat tècnica de rescatar els bombers catalans, entre altres motius perquè hi havia arbres a la zona on van refugiar-se, i que ni tan sols els van demanar un rescat aeri.
El pilot ha assegurat que aquell dia van volar per sobre dels límits de seguretat. "Les màquines van passar els límits d'actuació", ha indicat a causa de la gran presència de fum i les turbulències. Ha admès que un helicòpter va passar perill en descarregar aigua al migdia del dia en què es va produir l'accident amb els bombers.
"Ara no ens fotreu la vida, oi?"
Rovira ha explicat amb tot detall el diàleg que va mantenir amb les BRIF que demanaven ajuda, i ha negat que li fessin xantatge psicològic. "Més aviat era sentit de supervivència", ha apuntat. "Aquest és un missatge de la BRIF de Daroca, necessitem ajuda, necessitem mitjans aeris perquè ens treguin d'aquí, som 25 persones i estem atrapats pel foc", van sentir per la ràdio.
Un altre dels pilots va dir a les BRIF que, davant les dificultats per aterrar, "haurien de sortir sols". I davant d'això el cap dels BRIF Raúl Vicente va contestar-li: " No fotis, som 25. Ara no ens fotreu la vida, oi? Ni la de les nostres famílies. Baixeu a rescatar-nos, que sou els millors pilots".
Els bombers del ministeri van tallar arbres i van fer un heliport, i els helicòpers de la Generalitat van poder fer 5 viatges amb grans dificultats. El pilot, però, ha confirmat que les aeronaus del BRIF no hi haurien pogut aterrar perquè són més grans.
Rovira ha explicat a la comissió d'investigació que no van tenir l'oportunitat tècnica de rescatar els bombers catalans, entre altres motius perquè hi havia arbres a la zona on van refugiar-se, i que ni tan sols els van demanar un rescat aeri.
El pilot ha assegurat que aquell dia van volar per sobre dels límits de seguretat. "Les màquines van passar els límits d'actuació", ha indicat a causa de la gran presència de fum i les turbulències. Ha admès que un helicòpter va passar perill en descarregar aigua al migdia del dia en què es va produir l'accident amb els bombers.
"Ara no ens fotreu la vida, oi?"
Rovira ha explicat amb tot detall el diàleg que va mantenir amb les BRIF que demanaven ajuda, i ha negat que li fessin xantatge psicològic. "Més aviat era sentit de supervivència", ha apuntat. "Aquest és un missatge de la BRIF de Daroca, necessitem ajuda, necessitem mitjans aeris perquè ens treguin d'aquí, som 25 persones i estem atrapats pel foc", van sentir per la ràdio.
Un altre dels pilots va dir a les BRIF que, davant les dificultats per aterrar, "haurien de sortir sols". I davant d'això el cap dels BRIF Raúl Vicente va contestar-li: " No fotis, som 25. Ara no ens fotreu la vida, oi? Ni la de les nostres famílies. Baixeu a rescatar-nos, que sou els millors pilots".
Els bombers del ministeri van tallar arbres i van fer un heliport, i els helicòpers de la Generalitat van poder fer 5 viatges amb grans dificultats. El pilot, però, ha confirmat que les aeronaus del BRIF no hi haurien pogut aterrar perquè són més grans.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.