Societat

La nova Diagonal: bulevard o rambla

Les dues alternatives municipals garanteixen el tramvia i el Retbus, la reducció del vehicle privat i una nova plaça

Ha cos­tat déu i ajuda garan­tir tant el con­sens intern com l’extern, però avui l’Ajun­ta­ment de Bar­ce­lona pre­sen­tarà les dues pro­pos­tes per a la reforma de l’avin­guda Dia­go­nal a les quals ha arri­bat l’Ofi­cina Tècnica després d’ana­lit­zar una dot­zena d’opci­ons. I després d’un gira que tomba i tomba que gira intens, ja se sap que la nova Dia­go­nal serà amb tram­via i molt menys trànsit de vehi­cle pri­vat o no serà, és a dir, no es refor­marà.

La con­sulta a la qual estan con­vo­cats entre el 10 i el 16 de maig tots els bar­ce­lo­nins de més de 16 anys que esti­guin empa­dro­nats cor­rec­ta­ment (1,4 mili­ons de per­so­nes) posarà sobre la taula, segons ha pogut saber l’AVUI, dues alter­na­ti­ves a l’actual avin­guda que hau­ran de vèncer una ter­cera opció de rebuig que para­lit­za­ria, almenys de moment, qual­se­vol modi­fi­cació.

La pri­mera opció que plan­teja l’Ajun­ta­ment –i la que té més con­sens entre ins­ti­tu­ci­ons– és la con­versió de l’actual via ràpida en un bule­vard que gai­rebé fusi­o­narà les actu­als vore­res amb els pas­se­jos late­rals i que con­cen­trarà la cir­cu­lació al tronc cen­tral actual, en el qual domi­narà la presència del tram­via i els auto­bu­sos de gran capa­ci­tat o Ret­bus.

Xarxa orto­go­nal i car­ril 30
La Dia­go­nal, en aquesta pri­mera opció, posarà en pràctica l’expulsió del bus con­ven­ci­o­nal cap a la nova xarxa orto­go­nal ver­ti­cal i horit­zon­tal, amb excepció de les línies 6 i 15, que s’incar­di­na­ran a través de nous busos exprés amb el tram­via en el tram entre la plaça Fran­cesc Macià i el pas­seig de Sant Joan. Els veïns, per la seva banda, tin­dran un car­ril de ser­vei a 30 quilòmetres per hora i de càrrega i descàrrega que pas­sarà per una zona mar­cada als late­rals de l’àrea de pas­seig en pla­ta­forma única.

La segona opció suposa un canvi més radi­cal de l’avin­guda en relació amb la con­fi­gu­ració actual, perquè esdevé una ram­bla amb un cos cen­tral de pas­seig i vore­res més amples als cos­tats, de manera que el pre­do­mini del tram­via i els auto­bu­sos, inva­ri­a­ble en les dues pro­pos­tes, es deriva als cos­tats de la Dia­go­nal i s’obliga a can­viar l’ali­ne­ació de l’arbrat.

Altres detalls afe­gits i comuns a les dues pro­pos­tes espe­ci­fi­quen que hi haurà car­rils bici defi­nits i aug­men­tarà l’espai per a l’apar­ca­ment de motos, una de les assig­na­tu­res pen­dents de l’actual Dia­go­nal.

Però els can­vis urbanístics també afec­ta­ran l’estruc­tura de les pla­ces de la Dia­go­nal, de manera que a les qua­tre grans roton­des exis­tents (Fran­cesc Macià, Cinc d’Oros, Ver­da­guer i Glòries) s’hi sumarà un nou espai, entre els car­rers Marina i Sar­de­nya, per on només hi pas­sarà el tram­via. La resta del trànsit es des­viarà per Aragó i Con­sell de Cent.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.