Societat
Aturen les obres nocturnes de la L5 del metro al barri del Coll
La Guàrdia Urbana fa retirar la piconadora del vestíbul soterrat de la Teixonera, però el soroll continua de nit
Un altre ensurt a les obres d’allargament de la línia 5 del metro que travessa els barris del Carmel, el Coll i la Teixonera. Els veïns que viuen damunt del que serà la futura estació Teixonera-Coll no van poder descansar durant tot dilluns pel soroll i les vibracions de l’obra. La Guàrdia Urbana no va necessitar mesurar el soroll amb els sonòmetres, perquè els cops eren tan forts que no calia mesurar exactament els decibels. El govern assegura haver aturat l’obra del metro al costat del vestíbul de la futura estació, tot i que continuarà en superfície i a la resta de l’esvoranc. Ahir al vespre, però, continuaven els forts sorolls i l’allau de trucades a la Guàrdia Urbana.
Moltes de les prop de 300 famílies que viuen al primer tram del carrer Santuari i als carrers Beat Almató, Salze, Batet i Lorda, al passatge Ros i al passeig de la Mare de Déu del Coll ja es van passar el dilluns telefonant a la Urbana, als números d’atenció a l’usuari de GISA, a les seus dels districtes d’Horta i Gràcia, als Mossos d’Esquadra... A les dotze de la nit, quan finalment va arribar la Guàrdia Urbana al carrer Santuari i va fer aturar les obres, la majoria dels veïns s’estaven als balcons contemplant, impotents i insomnes, com les màquines anaven traient pedres per la boca del túnel que dóna al carrer Batet. L’extracció d’aquestes pedres era el que impossibilitava el descans, feia trontollar els llits i les neveres i neguitejava nens i adults.
El soroll el percebia tot el barri, però els veïns del primer tram del carrer Santuari, fins al carrer Móra d’Ebre, i de l’últim tram de Beat Almató van patir, a més, les vibracions perquè les perforacions es feien just a sota. El departament de Política Territorial i Obres Públiques va informar ahir que havia suspès les obres nocturnes al voltant del vestíbul. L’aturada “es circumscriu a la zona de treball de la futura estació”, on es continuarà treballant pròximament, però només de dia.
Sense sensors
Ahir dimarts la majoria dels veïns d’aquests dos carrers es queixaven de mal de cap perquè van estar sotmesos durant més de dotze hores a les tremolors que també feien moure els paraments de les cases. En aquests dos carrers fa dos mesos que s’hi van instal·lar les bases metàl·liques per col·locar-hi al damunt els sensors que haurien de detectar els moviments del terra quan es reprenguessin els treballs del túnel del metro. Però quan dilluns van començar aquests treballs, els sensors encara no hi eren. I ahir tampoc. En canvi, un portaveu del departament d’Obres Públiques va assegurar ahir mateix que l’obra es realitza amb els sensors corresponents, tant pel que fa a la detecció de sorolls com de vibracions.
Les obres de prolongació de la L5 al Carmel i la Teixonera es van reprendre l’any 2007, després de dos anys aturades per l’enfonsament del Carmel. Fins al 2010 no s’inaugurarà l’enllaç Horta-Vall d’Hebron, tres anys més tard del previst inicialment.
Moltes de les prop de 300 famílies que viuen al primer tram del carrer Santuari i als carrers Beat Almató, Salze, Batet i Lorda, al passatge Ros i al passeig de la Mare de Déu del Coll ja es van passar el dilluns telefonant a la Urbana, als números d’atenció a l’usuari de GISA, a les seus dels districtes d’Horta i Gràcia, als Mossos d’Esquadra... A les dotze de la nit, quan finalment va arribar la Guàrdia Urbana al carrer Santuari i va fer aturar les obres, la majoria dels veïns s’estaven als balcons contemplant, impotents i insomnes, com les màquines anaven traient pedres per la boca del túnel que dóna al carrer Batet. L’extracció d’aquestes pedres era el que impossibilitava el descans, feia trontollar els llits i les neveres i neguitejava nens i adults.
El soroll el percebia tot el barri, però els veïns del primer tram del carrer Santuari, fins al carrer Móra d’Ebre, i de l’últim tram de Beat Almató van patir, a més, les vibracions perquè les perforacions es feien just a sota. El departament de Política Territorial i Obres Públiques va informar ahir que havia suspès les obres nocturnes al voltant del vestíbul. L’aturada “es circumscriu a la zona de treball de la futura estació”, on es continuarà treballant pròximament, però només de dia.
Sense sensors
Ahir dimarts la majoria dels veïns d’aquests dos carrers es queixaven de mal de cap perquè van estar sotmesos durant més de dotze hores a les tremolors que també feien moure els paraments de les cases. En aquests dos carrers fa dos mesos que s’hi van instal·lar les bases metàl·liques per col·locar-hi al damunt els sensors que haurien de detectar els moviments del terra quan es reprenguessin els treballs del túnel del metro. Però quan dilluns van començar aquests treballs, els sensors encara no hi eren. I ahir tampoc. En canvi, un portaveu del departament d’Obres Públiques va assegurar ahir mateix que l’obra es realitza amb els sensors corresponents, tant pel que fa a la detecció de sorolls com de vibracions.
Les obres de prolongació de la L5 al Carmel i la Teixonera es van reprendre l’any 2007, després de dos anys aturades per l’enfonsament del Carmel. Fins al 2010 no s’inaugurarà l’enllaç Horta-Vall d’Hebron, tres anys més tard del previst inicialment.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.