Societat
Un llamp podria haver fulminat l'avió d'Air France
Les autoritats aeroportuàries franceses creuen que "no hi ha cap esperança" respecte a l'Airbus 330 que ha desaparegut de les pantalles de radar mentre volava de Rio cap a París. La companyia ha detectat un avís automàtic de curtcircuit quan l'aparell travessava una tempesta, però els pilots no han pogut comunicar-se personalment per ràdio
El director general d'Air France, Pierre-Henri Gourgeon, ha anunciat que l'Airbus que ha desaparegut aquest dilluns quan volava de Rio de Janeiro cap a París ha emès un missatge cap a un quart de cinc de la matinada en què avisava d'un curtcircuit "en una zona allunyada de la costa".
Com a primera hipòtesi, el director de comunicació d'Air France, François Brousse, ha indicat que el "més probable" és que l'aparell "hagi estat fulminat per un llamp".
"L'aparell, del tipus Airbus 330-200 i amb la matrícula F-GZCP, ha sortit de Rio de Janerio el 31 de maig a les 19:03, hora local", ha explicat el director general. "L'aparell ha travessat una zona de tempesta amb turbulències molt fortes a les quatre de la matinada, hora de París [la mateixa de Catalunya]". Després d'aquest incident, "a las 4:14 s'ha rebut un missatge automàtic que indicava un curtcircuit en una zona allunyada de la costa", ha afegit.
"Els controls aeris civils del Brasil, africans, espanyol i francès han intentat inútilment establir contacte amb el vol", ha explicat Gourgeon.
A bord de l'aparell hi anaven 126 homes, 82 dones, set nens i un nadó. La tripulació estava formada por 24 persones. El comandant tenia 1.700 hores de vol en l'Airbus 330 i l'Airbus 340, i els dos copilots tenien 3.000 hores de vol cada un.
L'avió estava equipat amb motors de la General Electric CF6-80E i havia cobert 18.870 hores de vol des que va entrar en servei, el 18 d'abril de 2005. L'última parada de manteniment es va fer el 16 d'abril.
Gourgeon ha precisat que l'aparell ha emès diversos "missatges automàtics de manteniment" en què alertava d'"avaries en nombrosos components". Aquests missatges signifiquen que s'ha produït "una situació inesperada a bord de l'aparell".
Un llamp hauria produït aquest curtcircuit que ha afectat els circuits elèctrics que controlen els mecanismes de govern de la nau. François Grangier, de l'Oficina d'Investigacions d'Accidents (BEA), ha declarat a la cadena BFM-TV que l'aparell ha hagut de patir "qualsevol cosa extremadament sobtada o brutal", ja que els pilots no han tingut temps ni tan sols d'anunciar el problema.
Les autoritats aeroportuàries franceses creuen que "no hi ha cap esperança" respecte a l'avió desaparegut. Es desconeix la seva última localització, però l'últim contacte s'ha produït quan sobrevolava les costes africanes.
Com a primera hipòtesi, el director de comunicació d'Air France, François Brousse, ha indicat que el "més probable" és que l'aparell "hagi estat fulminat per un llamp".
"L'aparell, del tipus Airbus 330-200 i amb la matrícula F-GZCP, ha sortit de Rio de Janerio el 31 de maig a les 19:03, hora local", ha explicat el director general. "L'aparell ha travessat una zona de tempesta amb turbulències molt fortes a les quatre de la matinada, hora de París [la mateixa de Catalunya]". Després d'aquest incident, "a las 4:14 s'ha rebut un missatge automàtic que indicava un curtcircuit en una zona allunyada de la costa", ha afegit.
"Els controls aeris civils del Brasil, africans, espanyol i francès han intentat inútilment establir contacte amb el vol", ha explicat Gourgeon.
A bord de l'aparell hi anaven 126 homes, 82 dones, set nens i un nadó. La tripulació estava formada por 24 persones. El comandant tenia 1.700 hores de vol en l'Airbus 330 i l'Airbus 340, i els dos copilots tenien 3.000 hores de vol cada un.
L'avió estava equipat amb motors de la General Electric CF6-80E i havia cobert 18.870 hores de vol des que va entrar en servei, el 18 d'abril de 2005. L'última parada de manteniment es va fer el 16 d'abril.
Gourgeon ha precisat que l'aparell ha emès diversos "missatges automàtics de manteniment" en què alertava d'"avaries en nombrosos components". Aquests missatges signifiquen que s'ha produït "una situació inesperada a bord de l'aparell".
Un llamp hauria produït aquest curtcircuit que ha afectat els circuits elèctrics que controlen els mecanismes de govern de la nau. François Grangier, de l'Oficina d'Investigacions d'Accidents (BEA), ha declarat a la cadena BFM-TV que l'aparell ha hagut de patir "qualsevol cosa extremadament sobtada o brutal", ja que els pilots no han tingut temps ni tan sols d'anunciar el problema.
Les autoritats aeroportuàries franceses creuen que "no hi ha cap esperança" respecte a l'avió desaparegut. Es desconeix la seva última localització, però l'últim contacte s'ha produït quan sobrevolava les costes africanes.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.