Societat
Educació proposa que l'ensenyament sigui obligatori a partir dels 3 anys i no dels 6 com fins ara
La llei "possibilitarà l'aplicació d'instruments per a millorar l'èxit social i la taxa d'estudiants que estudien després la ESO"
La Llei d'Educació de Catalunya, que definirà per primer cop el model educatiu català, establirà l'obligatoreitat en la etapa dels 3 als 6 anys i preveu l'avaluació dels docents i els centres escolars com a principals novetats. Aquesta és la proposta del Departament d'Educació que preveu que la llei tingui llum verda al Parlament a partir del 2008.
El conseller d'Educació Ernest Maragall ha avançat avui en conferència de premsa que el seu equip ja té "molt avançat" l'articulat de la llei i que la setmana vinent farà arribar un document amb les seves bases als representants de la comunitat educativa i els partits polítics per tal d'obrir un debat "necessari per crear una llei de consens".
Segons ha subratllat Maragall, la llei "possibilitarà l'aplicació d'instruments per a millorar l'èxit social i la taxa d'estudiants que segueixen estudiant després de la ESO".
La llei establirà com a obligatori el segon cicle d'educació infantil, de 3a 6 anys, que en l'actualitat és només optatiu, encara que a la pràctica la gran majoria dels infants estan ja escolaritzats als 3 anys. Les ampliades competències de la Generalitat en matèria educativa derivades del nou Estatut, permetran a Catalunya desplegar per llei un model educatiu propi que girarà sobre tres conceptes: autonomia, direcció i avaluació.
La nova llei marcarà la necessitat d'un estatut docent que reguli els aspectes generals de la professió i es definirà l'accés a la funció pública, per al qual es requerirà el domini d'una llengua estrangera i un ús mitjà de les Tecnologies de la informació. A més, crearà un institut d'avaluació i ordenació curricular que farà un seguiment dels centres educatius i del cos de funcionaris docents, a més d'actualitzar les funcions de la inspecció. A més els establirà una sèrie de pràctiques obligatòries que en cas
de no complir-se poden justificar un acomiadament.
Un altre dels eixos fonamentals de la futura Llei d'Educació serà l'aposta per l'autonomia dels centres docents, que hauran d'elaborar els seus propis projectes i, al mateix temps les direccions ampliaran les seves competències i podran crear el perfil d'equips docents que més desitgi.
La llei consolidarà el català com a llengua vehicular i de cohesió a les escoles.
El conseller d'Educació Ernest Maragall ha avançat avui en conferència de premsa que el seu equip ja té "molt avançat" l'articulat de la llei i que la setmana vinent farà arribar un document amb les seves bases als representants de la comunitat educativa i els partits polítics per tal d'obrir un debat "necessari per crear una llei de consens".
Segons ha subratllat Maragall, la llei "possibilitarà l'aplicació d'instruments per a millorar l'èxit social i la taxa d'estudiants que segueixen estudiant després de la ESO".
La llei establirà com a obligatori el segon cicle d'educació infantil, de 3a 6 anys, que en l'actualitat és només optatiu, encara que a la pràctica la gran majoria dels infants estan ja escolaritzats als 3 anys. Les ampliades competències de la Generalitat en matèria educativa derivades del nou Estatut, permetran a Catalunya desplegar per llei un model educatiu propi que girarà sobre tres conceptes: autonomia, direcció i avaluació.
La nova llei marcarà la necessitat d'un estatut docent que reguli els aspectes generals de la professió i es definirà l'accés a la funció pública, per al qual es requerirà el domini d'una llengua estrangera i un ús mitjà de les Tecnologies de la informació. A més, crearà un institut d'avaluació i ordenació curricular que farà un seguiment dels centres educatius i del cos de funcionaris docents, a més d'actualitzar les funcions de la inspecció. A més els establirà una sèrie de pràctiques obligatòries que en cas
de no complir-se poden justificar un acomiadament.
Un altre dels eixos fonamentals de la futura Llei d'Educació serà l'aposta per l'autonomia dels centres docents, que hauran d'elaborar els seus propis projectes i, al mateix temps les direccions ampliaran les seves competències i podran crear el perfil d'equips docents que més desitgi.
La llei consolidarà el català com a llengua vehicular i de cohesió a les escoles.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.